بلومبرگ: فردا در کنفرانس خبری مهم پوتین، چه رخ می دهد؟

رئیس جمهور روسیه فردا در کنفرانس مطبوعاتی سالانه مهم خود حضور خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه -- یازدهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود را فردا (پنج شنبه) برگزار می کند. قرار است این کنفرانس با حضور 1400 خبرنگار برگزار شود. 

کنفرانس سالانه پوتین به یک ماراتون تلویزیونی تبدیل شده است؛ این کنفرانس سال گذشته، سه ساعت به درازا کشید. رئیس جمهور روسیه کنفرانس مطبوعاتی امسال را در حالی برگزار می کند که محبوبیت وی در بالاترین سطح قرار دارد. ضمن اینکه اقدام وی در انجام حملات هوایی در سوریه با استقبال روس ها مواجه شده است. 

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی فردا همچنین باید خود را برای پرسش هایی آماده کند که مسائل اقتصادی را نیز در بر می گیرند. کاهش بهای نفت که سقوط ارزش روبل – واحد پولی روسیه – را به همراه داشته است، در کنار تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا، تورم رو به رشد این کشور و رکود اقتصادی از پرسش هایی خواهند بود که ممکن است رئیس جمهور روسیه را تا اندازه ای معذب کنند.

سوریه و مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعاتی خواهند بود که مسلما در کنفرانس مطبوعاتی فردا مطرح خواهند شد. پوتین، روسیه را به عنوان قدرت برتر جهان در مبارزه با تهدید داعش معرفی خواهد کرد. 

در بحث ترکیه نیز با توجه به تنش های آنکارا و مسکو در خصوص سرنگونی جنگنده این کشور، انتظار می رود ولادیمیر پوتین خواهان اعمال تحریم های بیشتر علیه آنکارا شود.

موضوع اوکراین نیز هر چند در بحبوحه تنش های آنکارا و مسکو تا اندازه ای رنگ باخته است، بدهکاری 30 میلیارد دلاری دولت کی‌یف، از موضوعاتی خواهد بود که پوتین به آن می پردازد.
در ارتباط با زندگی خصوصی رئیس جمهور روسیه نیز می توان گفت با اینکه سخن گفتن از زندگی شخصی پوتین با محدودیت هایی همراه است، خبرنگاران می توانند پرسش هایی را در این زمینه مطرح کنند. رئیس جمهور روسیه سال گذشته در پاسخ به پرسشی در خصوص زندگی شخصی خود گفت: "من به شخصی علاقه مند هستم که وی نیز مرا دوست دارد."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار