ساری؛

ثبت 19 وقف جدید در شهرستان آمل

19 وقف جدید امسال در شهرستان آمل به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ امام جمعه آمل با اشاره به وجود ۴۸۷ موقوفه و ۱۰۶ امامزاده و بقعه در شهرستان آمل از ثبت ۱۹ وقف جدید دو سال گذشته در اوقاف این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌ با بیان اینکه وقف امروزه پشتوانه خدمات زیادی در جامعه است و در هر اموری می‌تواند موقوفات وارد شوند و مشکل‌گشایی کنند، افزود: انسان‌ها با کمک به نیازمندان از پاداش زیادی برخوردارند هر چند انسان باید دقت زیادی در امور مختلف زندگی داشته باشد و وقف، زکات، خمس و امور دیگر را در ثروت‌هایش لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه‌ای است که برکات و دستاوردهای آن به همه افراد جامعه می‌رسد، گفت: اسلام وقف را صدقه جاریه و صدقه موقوفه می‌خواند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه در راستای رفع مسائل و نیازهای نیازمندان گام‌های اساسی برداشته شود، افزود: شریعت اسلامی نیاز نیازمندان و افراد مختلف جامعه را از راه صدقه، وقف و کفارات می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌ با اعلام اینکه دین اسلام، جهان انسانی و سرنوشت جامعه را مدیریت می‌کند، گفت: از گذشته‌های دور تاکنون مردم سوق زیادی به سوی وقف داشتند و مال و ثروت خود را در راستای ترویج تعالیم دینی، شعائر و امور خیر وقف کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: ثبت ، وقف ، جدید ، درشهرستان ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.