بکارگیری 18 فروند بالگرد در طرح زمستانه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ١٨ فروند بالگرد ترابرى جمعيت هلال احمر براى انتقال نيرو، تجهيزات و انتقال آسيب ديدگان به نقاط امن، در طرح امداد زمستانه مورد استفاده قرار مى گيرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره كل روابط عمومى و ارتباطات مردمى جمعيت هلال احمر؛ ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در برنامه سفر بخير با اشاره به فرا رسيدن زودهنگام زمستان و آغاز طرح زمستانه امداد و نجات، اظهار داشت: پس از عمليات امدادرسانى به زائران اربعين حسينى، طرح زمستانه امداد و نجات جمعيت هلال احمر بلافاصله همگام با نيروهاى پليس، اورژانس و راهدارى آغاز شد و تا ٢٣ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وى با بيان اينكه سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر امسال با افزايش ٩ درصدى توان عملياتى، خدمات خود را ارائه مى كند، افزود: طبق نياز سنجى هاى صورت گرفته در جاده ها و حوادث مناطق مختلف، ١٠٩٨ پايگاه ثابت، موقت و سيار به همراه ٣٤٣٥ خودرو امدادى و ٣٧٠ دستگاه موتورسيكلت(موتور آمبولانس) خدمات مورد نياز را ارائه می كنند.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اينكه روزانه ٤ هزار و ٥٠٠ نجاتگر در طرح زمستانه فعاليت مى كنند، تصريح كرد: ٩٠ درصد نجاتگران جمعیت که همه دوره های تخصصی امداد و نجات را گذرانده اند بصورت داوطلبانه و بدون هيچ چشم داشتى در امداد جاده اى مشاركت مى كنند.

به گفته وى، ١٨ فروند بالگرد ترابرى جمعيت هلال احمر براى انتقال نيرو، تجهيزات و انتقال آسيب ديدگان به نقاط امن، در طرح زمستانه مورد استفاده قرار مى گيرد.

چرخساز همچنين با اشاره به همكارى هاى بين بخشى در پاسخ‌گويى به حوادث مختلف، بیان کرد: در مراکز EOC سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كدهاى بين دستگاهى درنظر گرفته شده است كه در صورت نياز ارتباطات راديويى براى هماهنگى و همكارى هاى لازم برقرار شود.

وى گفت: دستگاه هاى امدادى تعامل و هم افزايى خوبى دارند که در مواقع مختلف با هماهنگى مشكلات مختلف را حل كرده ايم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار