اقوام علامه شیخ زکزاکی: ادعای ارتش مبنی بر سالم‌بودن شیخ را تأیید نمی‌کنیم

یکی از اقوام دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه تصریح کرد: ما نمی‌توانیم ادعای ارتش مبنی بر سالم بودن علامه شیخ زکزاکی را تأیید کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ابراهیم عقیل،» داماد خانواده علامه شیخ زکزاکی گفت همه ماجرا از روز شنبه آغاز شد. امروز پنجشنبه است و حدود شش روز است که نظامیان ارتش نیجریه به اعضای جنبش اسلامی این کشور تیراندازی کرده اند و هیچ ملاحظه ای در انجام اقدام خود نداشتند گویی که آنها با همه جنگ داشتند. آنها مردان زنان و کودکان و همه را هدف قرار دادند. همانطور که می دانید به خانه شیخ زکزاکی حمله کردند و بخشهایی از خانه را آتش زدند و حالا دیگر همه خانه را ویران کرده اند. مشکل ما در حال حاضر این است که دولت نیجریه اکنون اجازه نمی دهد ما به اجساد کشته شدگان دسترسی داشته باشیم و آنها را دفن کنیم. این مسئله بسیار مهم است. همه مسلمانان این حق را دارند زمانی که فردی کشته می شود مراسمی برای دفن وی برگزار شود. برای مردگان نمازی ویژه وجود دارد. آنها اکنون این فرصت را به ما نمی دهند. همانطور که می دانید آنها شماری از اجساد را به محلی نامشخص منتقل و خودشان آنها را دفن کرده اند. این کار درستی نیست. آنها باید به خانواده های این افراد اجازه دهند اجساد را تحویل بگیرند و برای آنها مراسم مذهبی و نماز براساس تعالیم اسلام برگزار و آنها را دفن کنند.

وی گفت: همانطور که می‌دانید نخست ادعا شد اعضای جنبش اسلامی به رییس ستاد مشترک ارتش نیجریه حمله کرده اند با این حال همه در نیجریه می دانند که اعضای جنبش اسلامی به هیچ وجه سلاح حمل نمی کنند. در این سی و هفت سال اخیر هیچ مدرکی وجود ندارد که اعضای جنبش اسلامی نیجریه سلاح به دست گرفته باشند. به همین دلیل ارتش نیجریه بهانه و دلایل خود را تغییر داد و چهار مسئله متفاوت را مطرح کرد که نمی تواند دلیلی برای حمله اخیر باشد زیرا آنها می دانند که افراد با ادعاهای آنها موافق نیستند. بنابراین ما از جامعه بین المللی می خواهیم حق را به ما بدهد تا بتوانیم اجساد کشته شدگان خود را تحویل بگیریم و آنها را دفن کنیم. این مسئله می تواند منجر به کاهش تنش ها در جامعه مسلمانان نیجریه شود. 

وی افزود: آخرین خبری که از شیخ زکزاکی داریم این است که وی به یکی از بیمارستانهای ارتش نیجریه منتقل شده است در حالیکه منبع این خبر خود ارتش نیجریه است. ما صحت این خبر را تایید نمی کنیم زیرا تاکنون تنها از آنها دروغ شنیده ایم. آنها دروغ های زیادی گفته اند بنابراین ما ادعای آنها را درباره شیخ زکزاکی تایید نمی کنیم. ما باید با چشمان خود شیخ زکزاکی را ببینیم. وی باید در میان مردم حاضر شود و ما با چشمان خود او را مشاهده کنیم .آنها باید به وی اجازه دهند با مردم صحبت کند. با این حال ما ادعای آنها یی را که می گویند شیخ زکزاکی سالم است، نمی توانیم تایید کنیم. 
 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار