سفر از پیش اعلام نشده اشتون کارتر به افغانستان

وزیر دفاع آمریکا در سفری ناگهانی به منظور بررسی اوضاع امنیتی افغانستان، وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد : وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد.

اشتون کارتر، که در چارچوب سفر دوره ای در منطقه به سر می برد، امروز جمعه در بحبوحه انتشار گزارشهایی درباره تشدید خشونتها در افغانستان و به منظور بررسی اوضاع امنیتی وارد این کشور شد.

سفر کارتر به افغانستان در حالی صورت می گیرد که ژنرال جان کمپل فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اخیرا درباره پیوستن جنگجویان خارجی از سوریه و عراق به افغان های طرفدار گروه تروریستی داعش در نواحی شرقی این کشور در مجاورت مرز پاکستان ابراز نگرانی کرده بود. 

مقامات افغان مدتی است که درباره حضور عوامل تروریستی داعش در منطقه و تلاش آنها برای جلب اعضای ناراضی طالبان به صفوف داعش هشدار می دهند . گزارش پنتاگون درباره تجدید قوای طالبان به علت کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و تشدید حملات آنان در این کشور نیز به این نگرانی ها دامن زده است. 

اشتون کارتر قرار است در این سفر با برخی از نیروها و فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا مستقر در افغانستان دیدار کند. وزیر دفاع آمریکا دو روز گذشته را در عراق بود. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار