11 غیرنظامی در درگیری شرق لیبی کشته شدند

درگیری نظامی در اجدابیا واقع در شرق لیبی به کشته شدن دست کم 11 غیرنظامی منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هلال احمر لیبی روز جمعه از کشته شدن 11 نفر در سه روز درگیری در اجدابیا در شرق این کشور بین گروه های مسلح و اعضای گروه انصار الشریعه شاخه القاعده در لیبی خبر داد.

شاهدان اعلام کردند درگیری های خشونت آمیز بین طرفداران انصار الشریعه و ساکنان مسلح این شهر که از دولت مورد تایید بین المللی مستقر در شرق لیبی حمایت می کنند چهارشنبه شب شروع شد.

منصور آتی سخنگوی هلال احمر لیبی اعلام کرد غیر نظامیان از جمله کودکان از قربانیان این درگیری ها هستند و اجساد آنها به بیمارستان این شهر در حدود900 کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی منتقل شد.

وی در شرایطی نبود که شمار تلفات ستیزه جویان انصار الشریعه را اعلام کند. این گروه اجساد قربانیان و زخمی های خود را به تنها بیمارستان اجدابیا منتقل نکرد.

یک مقام این بیمارستان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از زخمی شدن دهها نفر در این درگیری ها خبر داد.

شهر اجدابیا که در منطقه نفت خیز لیبی قرار دارد تحت کنترل دولت مورد تایید بین المللی است و به محل ترور اعضای نیروهای دولتی تبدیل شده است.

گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) که ماه ژوئن شهر سرت را تحت کنترل در آورد تلاش می کند منقطه نفوذ خود را بیش از پیش به سوی اجدابیا گسترش دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار