تأکید راه‌آهن بر قانونی‌ بودن افزایش نرخ بلیت قطار

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای افزایش قیمت بلیت قطار از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری توسط بخش خصوصی را کاملاً قانونی اعلام کرد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،برابر با ماده 9 قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت‌های بخش خصوصی تعیین و پس از تأیید شرکت راه‌آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
 
در همین راستا قیمت‌های جدید که از روز 14 آذر ماه سال جاری اجرایی و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملاً مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است‌.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: تأیید هیات مدیره راه‌آهن در خصوص پیشنهاد شرکت‌های ریلی پس از بررسی‌های همه جانبه و کارشناسی و بعد از 15 ماه همراهی شرکت‌های بخش خصوصی با دولت و عدم افزایش قیمت‌ها و حتی ارایه تخفیفات 30 درصدی در ایام کم‌تردد سال‌، با توجه به نرخ تورم سالانه‌، جلوگیری از فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نوسازی ناوگان و همچنین ارتقا سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.
 
گفتنی است با وجود قانونی بودن این اقدام راه‌آهن در مورد افزایش قیمت بلیت قطار‌ ورود برخی سازمان‌ها و نهادها به شکل غیرکارشناسانه در روزهای اخیر به این موضوع ‌حاصلی جز تشویش اذهان عمومی در بر نداشته است.



منبع: خبرگزاری فارس
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار