کدام یک از زوج های بازیگری در سینمای ایران ، موفق تر بوده اند؟

تا کنون به ترکیب بازیگران یک اثر هنری دقت کرده اید؟ چه می شود که دو بازیگر در کنار هم در یک قاب تصویر می درخشند؟ در این گزارش زوج های بازیگری موفق سینمای ایران را مورد برسی قرار می دهیم .

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تا کنون به ترکیب بازیگران یک اثر هنری دقت کرده اید؟ چه می شود که دو بازیگر در کنار هم در یک قاب تصویر می درخشند؟ در این گزارش زوج های بازیگری موفق سینمای ایران را مورد برسی قرار می دهیم .
   
سریال شهرزاد : این روزها همه سریال شهرزاد را می بینند، اثر هنری که اگر انتخاب درست بازیگرانش نبود تا این حد در دل مردم جا باز نمی کرد، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی زوج بازیگری قوی هستند که سهم به سزایی در موفقیت این سریال داشته اند.
 
این دو را می توان جزو ماندگار ترین زوج های بازیگری سینمای ایران دانست
 
کدام یک از زوج های بازیگری بعد از انقلاب در سینما، موفق تر بوده اند؟
 
مفهوم زوج بازیگری سالهاست که در سینمای ایران به مفهومی کاربردی تبدیل شده و نویسندگان و کارگردانان سینمای ایران برای برخی از کاراکتر های مورد نیاز برای قصه خود سراغ گزینه هایی می روند که برای مخاطبان تکراری شده اند اما آن بازیگران مورد نظر با تکنیک خاصی که از خود ارائه می دهند آن نقش را از آن خود می کنند.
 
گاهی ترکیب برخی پارتنرهای بازیگری در کنار هم درست و منسجم در می آید و آن بازیگرانی که برای آن پروژه انتخاب شده اند  به زوج های بازیگری ماندگار تبدیل می شوند.
 
در سینمای ایران چهره های مختلفی در کنار هم قرار گرفته اند  و ترکیب های ماندگاری را به یادگار گذاشته اند و امروز هم در میان بازیگران نسل جدید چهره هایی را داریم که وقتی در کنار هم قرار می گیرند می توانند تاثیر گذار باشند و در جذب مخاطب موفق عمل کنند.
 
در گذشته و بعد از انقلاب شاید به جرات می توان گفت مرحوم خسرو شکیبایی و بانو بیتا فرهی نخستین زوج بازیگری بودند که در کنار هم به ایفای نقش پرداختند و ماندگار شدند فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی نخستین فیلمی بود که این دوبازیگری در یک قاب در کنار هم قرار گرفتند بعد از بانو آنها در فیلم هامون اثر دیگری از فیلم مهر جویی بازی کردند و بعد از آن هم در فیلم کیمیا به کارگردانی احمد رضا درویش این دو بازیگر را در کنار هم دیدیم.
 

کدام یک از زوج های بازیگری بعد از انقلاب در سینما، موفق تر بوده اند؟
با گذشته زمان و شکل گرفتن این تفکر در سینما که زوج های بازیگری می توانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند کارگردانان و اهالی هنر به این فکر رسیدند که از ترکیب های دیگر بازیگری در آثارشان استفاده کنند.
 
رضا کیانیان و رویا نونهالی یکی دیگر از زوج های بازیگری در سینمای ایران هستند ، آن ها برای اولین بار در فیلم بوی کافور عطر یاس به کارگردانی بهمن فرمان آرا در کنار هم ظاهر شدند و بعد از آن در خانه روی آب همین کارگردان به ایفای نقش پرداختند.
 
چند سال بعد و زمانی که دکتر علی رفیعی کارگردان صاحب نام عرصه تئاتر و سینما می خواست اولین فیلمش را بسازد از رضا کیانیان و رویا نونهالی برای فیلم ماهی ها عاشق می شوند بهره گرفت اما این پایان کار این دو بازیگر نبود و آنها در فیلم های خاک آشنا و صداها به کارگردانی فرزاد موتمن در کنار هم قرار گرفتند.

کدام یک از زوج های بازیگری بعد از انقلاب در سینما، موفق تر بوده اند؟
 
یکی دیگر از زوج های بازیگری در سینمای ایران محمد رضا گلزار و مهناز افشار هستند. بازیگرانی که با حضور در فیلم های مختلف در کنار هم جزو پر فروش ترین زوج ها بازیگری بودند ، این دو نفر در  شش فیلم با هم همکاری داشتند.
 
 برای اولین بار ابراهیم شیوانی در فیلم زهر عسل از محمد رضا گلزار و مهناز افشار در مقام بازیگران فیلم هایش بهره گرفت و بعد از آن این دو بازیگر در فیلم های کما سیزده گربه روی شیروانی  آتش بس کلاغ پر و تله حضور داشتند و در کنار هم هنرنمایی کردند آخرین حضور این دو بازیگر در کنار هم در سریال نصف و نیم عشق تعطیل نیست بود که این سریال هم نتوانست در جذب مخاطبان موفق عمل کند.

کدام یک از زوج های بازیگری بعد از انقلاب در سینما، موفق تر بوده اند؟
 
اما یکی از ماندگار ترین زوج بازیگری در سینمای ایران بازیگرانی  که در چهار فیلم در کنار یکدیگر بودند ، لیلا حاتمی و حامد بهداد هستند.نخستین کار آن ها در فیلم هر شب تنهایی بود ، رسول صدر عاملی تشخیص داد که لیلی حاتمی و حامد بهداد در کنار هم ترکیب قابل قبولی هستند و همین اتفاق هم افتاد و این دو بازیگر بعد از آن در فیلم های سعادت آباد ، نارنجی پوش  و چند فیلم دیگر در کنار هم قرار گرفتند.

کدام یک از زوج های بازیگری بعد از انقلاب در سینما، موفق تر بوده اند؟
 

منبع: شفاف
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۲:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
هیچکدوم
آخرین اخبار