روزشمار جشنواره فیلم فجر؛

نسبت به بخش بین‌الملل جشنواره فجر امسال خوش‌بین‌ترم

چشم‌انداز من این است که به بخش بین‌الملل خوشبینم و به احتمال فراوان جدی‌تر، متنوع‌تر و محکم‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

سیاوش اسعدی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و کیفیت آثار ارائه شده تا به این لحظه گفت: به نظرم بسیاری از فیلم‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کنند؛ چون هنوز برخی از آن‌ها کلید نخوردند و برخی در نیمه‌های فیلمبرداری هستند. پس چشم‌انداز من این است که به بخش بین‌الملل خوش‌بینم و به احتمال فراوان جدی‌تر، متنوع‌تر و محکم‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: نگاه و پیش‌بینی من نسبت به جشنواره فیلم فجر امسال مثبت است و شاهد فیلم‌های خوبی هستیم و از طرفی شنیده‌ها خبر می‌دهد محمد حیدری و تیمش نیز می‌توانند به روند رو به رشد آن کمک کنند؛ امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

این کارگردان در مورد اختصاص کاخ مردمی در کنار کاخ جشنواره برای مخاطبان عادی و دیدن فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه عنوان کرد: تعداد منتقدان و اهالی رسانه و مکان و کار آن‌ها مشخص است؛ اما اینکه قرار است چه تعداد از مردم عادی در کاخ مردمی حضور پیدا کنند و با چه برنامه‌ای این کار را انجام دهند، معلوم نیست. هنوز فیلم فجر جدی‌ترین رویداد هنری سینمایی ما به حساب می‌آید، پس هر کار و حرکتی که به جشنواره فیلم‌ ما کمک کند، مطلوب خواهد بود.

اسعدی با بیان این مطلب که فیلم «سال تحویل» قصه‌ای انسانی دارد، تصریح کرد: فیلم ما فیلم و قصه‌ای انسانی دارد و عاشقانه‌ای در ستایش پدر است. این فیلم که قصه آن در سال 1340 می‌گذرد، اقتباسی از قصه پدرم سیامک اسعدی است. قصد ما ساختن فیلمی خوب و نزدیک به سینما و بدون داشتن تاریخ مصرف بود. در این راستا چون موضوع پدر را دنبال می‌کند، به ما کمک کرده و کهنه شدنی نیست.

اسعدی در مورد رقابت فیلمش با دیگر فیلم‌های جشنواره فجر گفت: چون رقابت فیلم‌ها سال به سال در حال تغییرات است و متر و معیار مشخصی برای آن وجود ندارد، پس «سال تحویل» نیز به دنبال رقابت نیست و همانطور که گفتم ساختن فیلمی خوب در چارچوب و قواعد سینمایی از مهمترین اهداف ماست و جوایزی که تا به امروز گرفتم، روش من را دستخوش تغییر قرار نداده و فقط به پیشرفت فکر می‌کنم. امیدوارم این ایده من را دیگر فیلمسازان در دستور کار خود قرار دهند تا با هم برای پویایی سینمای ایران گام برداریم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.