اصفهان؛

معتمدین اقلیت های دینی اصفهان به تایید شورای نظارت استان رسیدند

فرماندار اصفهان از تایید لیست 30 نفره معتمدین اقلیت های دینی این شهرستان برای عضویت در هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فضل الله کفیل اظهارکرد: لیست 30 نفره از معتمدین ارامنه اصفهان و جنوب کشور برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارامنه جنوب کشور به هیات نظارت استان ارسال شد که همه آنها مورد تایید قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین لیست 30 نفره از معتمدین زرتشتیان و کلیمیان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات به هیات نظارت استان ارسال و مورد تایید قرار گرفت.

فرماندار اصفهان افزود: از بین معتمدین هریک از اقلیت های دینی هشت نفر برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه برگزیده خواهند شد و تا روز دوشنبه هیات های اجرایی انتخابات اقلیت های دینی ارامنه، زرتشیان و کلیمان تشکیل خواهد شد.

ارامنه دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که یک نفر آنها از حوزه انتخابیه اصفهان و جنوب کشور انتخاب می شود.
زرتشتیان و کلیمیان نیز هریک دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که حوزه انتخابیه اصلی آنها در تهران قرار دارد و اصفهان به عنوان یکی از حوزه های انتخابیه فرعی برای انتخاب نمایندگان این اقلیت ها انتخاب شده است.

کفیل افزود: ثبت نام از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در فرمانداری اصفهان و پنج حوزه فرعی این شهرستان در بخش های ، جلگه، بن رود، کوهپایه، جرقویه سفلی و جرقویه علیا آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز جمعه می توانند با مراجعه به فرمانداری اصفهان ثبت نام کنند، افزود: برای ثبت نام از نامزدها شرایط خوبی فراهم شده است تا آنها در کوتاهترین زمان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

فرماندار اصفهان افزود: نامزدهای انتخابات ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت مقرر شده موکول نکنند زیرا در اینصورت ستاد انتخابات شهرستان اصفهان با ازدحام مواجه و نامزدها باید زمان بیشتری را اختصاص دهند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان در 15 حوزه انتخابی اصلی و 35 حوزه انتخابی فرعی برگزار خواهد شد.

تعداد نمایندگان منتخب استان اصفهان 20 نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب است تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر می باشند.

انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.