رقابتی کردن شرکت‌ها از مداخله دولت بهتر است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید شرایطی فراهم کنیم تا سازندگان قطارها با یکدیگر رقابت کنند و این امر بهتر از مداخله دولت می‌باشد.

تلفنی/ در جمع آخوندی***** رقابتی کردن شرکت‌ها از مداخله دولت بهتر استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ناوگان ریلی مسافری جدید در جمع خبرنگاران گفت: هدف ما عمدتا افزایش کیفیت خدمات برای مردم است.

وی افزود: امروزه قطارها خدمات مختلفی ارائه می‌کنند و دو سازنده‌های داخلی داریم که در این بین حق انتخاب کاملا متفاوت است و بهتر است به جای مداخله دولت این دو شرکت با یکدیگر رقابت کنند.

آخوندی با بیان اینکه اگر ما به سمت تغییرات ساختاری و استفاده از بخش خصوصی برویم موجب آسایش، رفاه و افزایش کیفیت خواهد شد، گفت: این امر در توان حمل و نقل ( راه- هوا و زمین) مشهود است و امیدواریم هر روزه شاهد نوآوری در این موارد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قطار با همکاری اتریشی‌ها در حال کار است امیدواریم که با آرام شدن فضا شاهد مشارکت با خارجی‌ها باشیم و در جهت تأمین دانش و مدیریت و کیفیت به کار گرفته شوند.

وی از اتفاقات موجود در زیرساخت‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیاری از مسیرهای تهران به خارج از آن در حال چهار خطه یا سه خطه شدن است و مسیر کرج- زنجان هم در حال دو خطه کردن می‌باشد.

آخوندی اضافه کرد: 13 هزار کیلومتر خط آهن جدید در حال احداث است.

وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر از سیستم‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنیم که در کمتر از 10 کشور وجود دارد، گفت: با این کار می‌توانیم قطار در حال حرکت را متوقف کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار