اصفهان؛

باند دوم اصفهان به اردستان احداث می شود

در صورت تامین اعتبارات لازم و انجام آزادسازی های موجود در مسیر، باند دوم اصفهان به اردستان در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، باند دوم محور اصفهان اردستان با هدف ارتقای طبقه بندی راه، ایجاد سطح سرویس دهی بالاتر، کاهش زمان سفر، افزایش منطقی و ایجاد سرعت مطمئنه، افزایش ایمنی راه وجلوگیری از تصادفات رخ به رخ با توجه به حجم بالای تردد وترانزیتی بودن مسیر در حال احداث است.

حمیدرضا امیرخانی مدیرساخت وتوسعه راههای این اداره کل درخصوص احداث باند دوم اصفهان به اردستان گفت: طول کل این مسیر 72 کیلومتر است که از سمت اصفهان به اردستان به طول 14 کیلومتر آن آماده آسفالت و 23 کیلومتر آن با ریختن لایه دوم آسفالت تا سه ماهه اول سال 95 آماده بهره برداری خواهد بود .

امیرخانی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اظهار داشت: این راه اصلی با حجم خاکبرداری 133 هزار و 170 متر مکعب و حجم خاکریزی 132 هزار و 250 متر مکعب دارای پیشرفت فیزیکی 87 درصدی است که درصورت تامین اعتبار به بهره برداری می رسد .

وی با توجه به وجود نقاط پرتصادف در این مسیر ووجود 7 قوس خطرناک در محور اذعان داشت: با احداث باند دوم اصفهان به اردستان تمامی قوسهای خطرناک موجود در مسیر حذف و از وقوع تصادفات جلوگیری بعمل می آید.

مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان از جمله مشکلات موجود در عدم تکمیل این پروژه در زمان مقرر را، عدم وجود اعتبارات مکفی دانست وگفت : با توجه به عبور کنارگذر شرق اصفهان از این مسیر ونیاز به احداث زیرگذر درمحل تلاقی با محور اصفهان- اردستان ، در صورت تامین اعتبارات لازم و انجام آزادسازی های موجود در مسیر، باند دوم اصفهان به اردستان در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

امیرخانی همچنین از احداث باند دوم اردستان به زواره خبر داد وگفت : این پروژه بطول 5/9 کیلومتر در حال احداث است که 2 کیلومتر آن آماده آسفالت می باشد .

وی اشاره ای به مشخصات فنی این پروژه کرد وتصریح کرد : محور اردستان به زواره با حجم خاکریزی 100 هزار مترمکعب و حجم خاکبرداری 15 هزار مترمکعب در حال انجام است که هدف از احداث آن جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ و افزایش ارتقای ایمنی مسیر می باشد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.