اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

تصویب قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما در تعارض با برجام است

واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور تاکید کرد: تصویب قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما در تعارض با برجام است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ظریف وزیر امور خارجه پیرامون ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما اعلام کرد: تصویب و ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما رسما و عملا در تعارض با برجام بوده به طور جدی ضایع کننده حقوق کشورمان است.

در ابتدای این نامه خطاب به ظریف آمده است: همانگونه که مستحضرید اخیرا اوباما رئیس جمهور آمریکا قانونی را ابلاغ نموده است که بر اساس این قانون شهروندان 38 کشور اگر در 5 سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند مانند قبل بدون روادید وارد آمریکا شوند.

در ادامه این نامه تاکید شد: تصویب و ابلاغ این قانون که رسما و عملا در تعارض با برجام است به طور جدی ضایع کننده حقوق کشورمان است چرا که پس از مذاکرات فراوان و کش و قوس‌های گوناگون و زحمات بی‌شائبه حضرتعالی و همکاران گرانقدرتان، سندی تحت عنوان برجام تهیه شده که اکنون آمریکا قانونی متعارض با این سند را تصویب کرده است. به نوعی باید گفت که این قانون تحریمی جدید برای کشورمان بوده و محدودیت‌هایی جدی را بر کشورمان اعمال می‌کند.

در ادامه خطاب به ظریف آمده است: مگر معاون شما جناب آقای دکتر عراقچی چندی پیش نگفته بود: «اگر این محدودیت‌ها اعمال شود و مغایر برجام باشد، ایران اقدام خواهد کرد.» حال که این محدودیت‌ها رسما اعمال شده و حضرتعالی نیز اشاره داشته‌اید که : « همین محدودیت برنامه لغو روادید که توسط مجلس نمایندگان تصویب شد و سنا هم آن را تائید کرد، از نظر ما با تعهدات ایالات متحده ذیل برجام هم راستا نیست.» و تلویحا تعارض این قانون با برجام را تایید کردید؛ حال چه شده که مطابق قول آقای دکتر عراقچی عمل نکرده و اقدام مناسبی انجام نمی‌دهید؟ چرا در این چند سال اخیر و در بزنگاه های اختلافی مهم، این دستگاه دیپلماسی ما بوده که از مواضع خود کوتاه آمده و ملاحظه حقوق ملت را نکرده است.

در ادامه این نامه خطاب به وزیر خارجه تاکید شد: نیک به آثار زیانبار اقتصادی این قانون جدید احاطه دارید و می‌دانید که صنعت توریسم کشور ما از طریق اعمال این قانون در خطر ضعف قرار خواهد گرفت و شهروندان دیگر کشورها ، جهت گردشگری- به سبب محدودیت‌های اعمال شده برای ایران- کشورهای دیگر را انتخاب می کنند.

این اتحادیه دانشجویی در نامه خود خطاب به ظریف ادامه داد: انتظار از دستگاه دیپلماسی این است که قاطعانه در برابر این قانون آمریکایی عمل کرده و به موضع گیری های انفعالی بسنده نکند. راه ملت ایران راه عزت و عقلانیت و اقتدار است.

واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در پایان نامه‌ خود خطاب به وزیر امور خارجه متذکر شد: اگر ایالات متحده از تصمیم خود عقب نشینی نکرد شما نیز پایان همکاری با غرب در زمینه برجام از سوی جمهوری اسلامی را اعلام کنید که این تصمیم با پشتیبانی ملت ایران همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار