پسر عموی قذافی: داعش سلاح های شیمیایی را از لیبی به سوریه برده است

پسرعموی دیکتاتور سابق لیبی گفت داعش سلاح های شیمیایی را از این کشور به سوریه منتقل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، قذاف الدم قذافی پسر عموی معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی از دسترسی عناصر تکفیری داعش به سلاح های شیمیایی در لیبی و انتقال ‌این سلاح ها به سوریه خبر داد.

قذاف الدم در مصاحبه با خبرنگاران در قاهره گفت تروریست های تکفیری داعش سلاح های شیمیایی را از انبارهای تسلیحاتی لیبی به سرقت برده اند.

وی تاکید کرد تروریست های تکفیری داعش پس از دسترسی به سلاح های شیمیایی در انبار های صحرای لیبی در دو مرحله این سلاح ها را به طرابلس انتقال دادند.

قذاف الدم افزود عناصر تکفیری داعش در مرحله نخست هفت بشکه و در مرحله دوم پنج بشکه از سلاح های شیمیایی و گازهای سمی را از صحرای لیبی به سرقت بردند و این سلاح ها را به غرب طرابلس منتقل کردند.

قذام الدم تاکیدکردگاز سمی سارین که دو سال پیش در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق سوریه استفاده شد از جمله گاز هایی است که از لیبی به ترکیه انتقال یافت و در ادامه از ترکیه وارد برخی کشورهای دیگر از جمله سوریه شد و تروریست های مسلح از این نوع سلاح شیمیایی (گاز سارین) در سوریه استفاده کردند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خاك برسر تركيه كه اردوغان دورو ودروغگو رئيس آن است چون باداعش همدست وجنايتكارويا اينكه خيلي بي عرضه است جلوي مرزهايش رانمي گيرد
آخرین اخبار