رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور:

ایران کشور قانون است/ در سایه ولایت‌فقیه به راحتی از مشکلات عبور می‌کنیم

رئیس‌جمهور گفت: در سایه ولایت فقیه و شخص ولی‌فقیه می‌توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

سخنرانی رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور آغاز شد
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز(دوشنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور به منظور بازدید و همچنین ثبت نام به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اولین کشوری بودیم که مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم، همچنین ما اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم.

روحانی اضافه کرد: امروز برای انتخابات مجلس آماده می شویم که بسیار مهم است چرا که نمایندگان مردم ناطر  دستگاه اجرایی کشور هستند.

رئیس جمهور افزود: ما به دنبال یک انتخابات سالم  که باعث شکوه کشور خواهد بود هستیم.

روحانی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری بسیار حائز اهمیت است، گفت: مردم در اسفندماه پای صندوق‌های رای خواهند رفت برای اینکه هم نمایندگان مورد نظر برای مجلس شورای اسلامی و هم نمایندگانشان برای مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند، که ان‌شاءالله هردوی انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: از همه آنهایی که خود را صالح می‌دانند، دعوت می‌کنیم که برای خدمت به مردم چه در مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان به صحنه بیایند و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: افراد به دغدغه‌هایی که در کنار و گوشه شنیده می‌شود اعتنا نکنند، چرا که کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان،دولت، وزارت کشور، فرمانداری‌ها در سراسر کشور بر مبنای قانون عمل خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه در سایه ولایت فقیه و شخص ولی‌فقیه می‌توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم، اظهار داشت: ولایت فقیه ستون و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اگر در گوشه‌ای از کشور تخلفی رخ دهد دولت با آن برخورد خواهد کرد اظهار داشت: ما به دنبال یک انتخابات صددرصد سالم و باعث شکوه نظام بیشتر هستیم و دولت با هماهنگی و همکاری با شورای نگهبان این مهم را تأمین خواهد کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم حضور بانوان در انتخابات گفت: بانوان ما در سطح بسیار خوبی در امور سیاسی و اجتماعی مشارکت دارند و ما جزء کشورهای پیشرفته در این زمینه هستیم.

روحانی گفت: بانوان ما در مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز اجتماعی، ادارات و همه مشارکت‌های مهم اجتماعی و سیاسی حضور دارند و این حضور اگر پررنگ‌تر از آقایان نباشد کمرنگ‌تر هم نیست.

رئیس جمهور تأکید کرد: همه خانم‌ها همه آنها که صالح هستند باید در انتخابات مجلس خبرگان و به ویژه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند چرا که این ترکیب برای ما در دنیا اهمیت دارد و فرقی نمی‌کند که نماینده مجلس ما آقا باشد یا خانم.

وی تصریح کرد: برای اینکه واقعیت این کشور درک شود که هیچ چیز براساس جنسیت نیست و برپایه شایستگی است، از تمام افرادی که خود را شایسته می‌دانند و آمادگی پذیرش چنین مسئولیتی را دارند دعوت می‌کنیم که برای این انتخابات ثبت‌نام کنند.

رئیس جمهور تأ‌کید کرد: اگر امروز در کشور ما اتحاد و انسجام و هماهنگی است و می‌توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است که مهمترین و بالاترین ستون نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی برای روز مبادا و برای ثبات کشور بسیار مهم است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه این انتخابات باید منشأیی برای وحدت بیشتر باشد، گفت: ما در یک شرایط منطقه‌ای هستیم که از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و برادری و یکپارچگی در سراسر کشور داریم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه رقابت در صورتی که سالم و اخلاقی باشد بسیار خوب است، گفت: اگر رقابت نباشد انتخابات حرارت، نشاط و گرمی لازم را نخواهد داشت، ما نیاز به نشاط در سایه رقابت داریم اما رقابت سالمی که پایانش منجر به وحدت بیشتر باشد.

روحانی در پایان سخنرانی خود از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات اعم از شورای نگهبان و وزارت کشور قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.