قزوین؛

یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان البرز پلمپ شد

رییس اداره دامپزشکی شهرستان البرز از پلمپ شدن یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی با دستور قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علی آقاجان نیا معلم افزود: این واحد دامی در شهر شریفیه به دلیل تخلفات بهداشتی و رعایت نکردن قوانین عرضه پلمپ شده است.

وی اظهارکرد: این واحد که اقدام به کشتار دام خارج از ضوابط و فروش گوشت و آلایش دامی آن کرده بود، با پیگیری بازرسان اداره دامپزشکی، به مراجع قضایی معرفی و با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی پلمپ شد.

آقاجان نیا معلم خاطرنشان کرد: کشتار دام خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و شرعی، غیرقانونی بوده و در صورت کشتار و عرضه از طریق مراجع قضای قابل پیگیری خواهد بود.

وی تصریح کرد: حضور کارشناسان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاهها و نظارت و بازرسی بردامهای کشتار شده و آلایش خوراکی آن از جمله وظایف سازمانی دامپزشکی است و لذا کشتار دام خارج از این زنجیره به دلیل نبود نظارت بهداشتی و احتمال شیوع بیماری هایی که از این راه به انسان منتقل می گردد، تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی در پایان از متصدیان مراکز عرضه فرآورده های خام دامی خواست، با رعایت ضوابط بهداشتی، اداره دامپزشکی را در انجام وظایف محوله یاری کرده و شهروندان نیز از خرید گوشت هایی که فاقد مهر بهداشتی و لیبل کشتارگاه هستند خودداری کنند.

استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس دامپزشکی و 103 کاردان است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: دامی ، پلمپ ، فرآورده ، تخلفات ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.