یاسوج ؛

ذخیره‌سازی 30 تن پرتقال در سردخانه کوه‌نور دهدشت

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان آذرماه امسال 30 تن پرتقال که جزء مصوب کمیته راهبردی میوه شب عید استان بود خرید و در سردخانه 1500 تنی کوه‌نور دهدشت ذخیره‌سازی شد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  هوشنگ جهانبخش  در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت پرتقال از انواع والنسیا، تامسون و نافی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و باشت خبر داد.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پرتقال خوشه‌ای و توقرمز و رقم‌های محلی و نارنگی در نقاط گرمسیری امسال هم تولید بسیار خوبی داشته و این نوع میوه‌ها جزء مصوبات نبوده و باغداران باید آنها را در میادین میوه و تره‌بار به صورت مستقیم عرضه کنند.

این مسئول تصریح کرد: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد به‌عنوان مباشر تأمین و توزیع میوه شب عید استان با حضور در باغات مستقیماً نسبت به خرید محصول پرتقال تولیدی استان اقدام کرده است.

جهانبخش گفت: 30 تن پرتقال که جزء مصوب کمیته راهبردی میوه شب عید استان بوده که تا پایان آذرماه خریداری و در سردخانه 1500 تنی کوه‌نور دهدشت ذخیره‌سازی شد.

این مسئول گفت: اتحادیه مباشر در راستای امنیت خاطر باغداران در فروش محصولات تمامی امکانات و نیروی انسانی خود را برای خرید و تأمین میوه شب عید به کار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال 1623 هکتار باغات بارور، در مناطق باشت، گچساران، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی زیر کشت پرتقال رفته بود، عنوان کرد: خوشبختانه و با تلاش همه همکاران در این مناطق برداشت و خرید پرتقال ارقام تامسون و والنسیا در مناطق گرمسیر آغاز شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیته راهبردی استان و تخصیص 10 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و بانک توسعه تعاون جهت خرید 400 تن پرتقال میوه شب عید به اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بویراحمد بعنوان مباشر خرید جهت تأمین و توزیع آن تعیین شد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.