نخستین جلسه هماهنگی فدراسیون های معلولین

اولین جلسه هماهنگی بین وزارت ورزش و فدراسیون معلولین چهارشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، طبق آیین نامه ای که با هدف حمایت ملی ورزش جانبازان و معلولان به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، روسیه وظایف اختصاصی برای دستگاه ها مرتبط با فعالیت های ورزش پیش بینی شد و هر چه آیین نامه به سوی تحقق پیش برود شاهد تحول اساسی در بخش قهرمانی ورزش جانبازان و معلولین هستیم از میان 21 دستگاهی که در این آیین نامه مشخص شده اند برای وزارت ورزش یک وظیفه اختصاصی پیش بینی شده است و آن تشکیل شورای عالی توسعه ورزش جانبازان و معلولین است و جلسات آن هر شش ماه یکبار به میزبانی این وزارت خانه برگزار می شود.

گفتنی است: تصویب پیشنهاد قلان در خصوص ورزش های معولین، ارزیابی و برگزاری عملکرد دستگاه ها در خصوص اجرای این آیین نامه از اهم وظایف شورا است.

 وزارت ورزش دبیر خانه ای را برای دریافت گزارش عملکرد دستاگه ها راه اندازی کرده است و دبیری آن بر عهده فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین است.

مهم ترین موضوع فرهنگ سازی در جامعه است تا نگاه به فرد دارای معلولیت تغییر کند و این افراد بتوانند توانمندی خود را شناخته و در ورزش قهرمانی استفاده کنند.

شایان ذکر است؛ کمیته ملی پارالمپیک ، فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین ، نابینایان و کم بینایان ، ناشنوایان و پیوند اعضا از ساختارهای ورزشی مرتبط با آئین نامه هستند و برای هماهنگی بین ساختارهای ذکر شده کمیسیون راهبردی هر ماه تشکیل می شود ضمن برررسی آخرین  وضعیت پیشرفت آئین نامه، راهکارهای جدید را نیز به شورای عالی ارائه می دهد و اولین جلسه این کمیسیون دو دی ماه به میزبانی وزارت ورزش و جوانان و حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت خانه ها و سازمان های مرتبط برگزار می شود.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار