قیمت نفت به کما رفت/ سقوط قیمت نفت به ۱۱ سال گذشته

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قیمت نفت در بازارهای جهانی این روزها دستخوش تحولات زیادی شده و همچنان نگرانی از فزونی عرضه بر تقاضا و تبدیل تولید جهانی نفت وجود دارد.

رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: قیمت نفت در بازارهای جهانی این روزها دستخوش تحولات زیادی شده است به طوری که قیمت نفت امروز به پایین‌ترین سطح خود طی 10 سال اخیر رسیده است.

وی تصریح کرد: همزمان با بازشدن بازارجهانی قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش یک دلاری  به قیمت 30 دلار در بازار به فروش رسید. 

پدیدار تاکید کرد: امروز تغییرات غیرمنتظره، باعث که قیمت سایر شاخص های نفتی اعلام نشود  و تنها قیمت  سبد نفتی اوپک مشخص شد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: تا پایان سال میلادی نوسانات کاهش قیمت نفت ادامه دارد و هم‌اکنون اکثر کشورهای تولیدکننده از ذخایر استراتژیک خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق این گزارش نفت سبک آمریکا با 22 سنت کاهش به 34.37 دلار به فروش رسید و نفت سبک دریای شمال با 18 سنت کاهش به قیمت 36 دلارو 88 سنت در بازار جهانی دادوستد شد.

پدیدار افزود: نفت سبک ایران با 10 سنت کاهش به 34 دلار و 25 سنت مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که در بازار معاملات روز دوشنبه قیمت جهانی نفت به کمترین رقم  از سال 2004میلادی به بعد رسید، این در حالی است که همچنان نگرانی از فزونی عرضه بر تقاضا و تبدیل تولید جهانی نفت به رکوردی جدید همچنان وجود دارد، ضمن اینکه عرضه نفت ایران و آمریکا هم موجب نگرانی مضاعف شده است.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت برای تحویل در ماه ژانویه با تقریبا 2 درصد کاهش به رقم 36 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزارس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در مدت زمان مشابه با ۳۳ سنت کاهش در برابر 34 دلار و 40سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، قیمت ، دلار ، سنت ، بازار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار