ساری؛

8 فوتی در مازندران بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا

تاکنون 8 نفر در مازندران به علت آنفلو آنزا فوت شدند و هزار نفر هم به علت این بیماری در بیمارستان ها بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در جمع خبرنگاران استان در ساری با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد تب دار خود محدود شونده است، گفت: افرادی که دارای بیماری زمینه ای مانند آسم، دیابت، پیوند عضو ، خونی، کرتون، قلبی، ریوی، کبدی، بارداری، کلیوی، اطفال زیر 5 سال و افراد بالای 65 سال در معرض خطر ابتلا به نوع حاد آنفلوانزا هستند.

فرهنگ بابامحمودی با اشاره به اینکه راه انتقال ویروس آنفلوانزای نوع اچ وان، ان وان از طریق تنفس است، افزود: این بیماری در فصل سرد سال با علائمی مانند تب ناگهانی، سرفه، دردهای عضلانی، کسالت و رخوت و سستی، تهوع و سستی، اسهال و استفراغ و گلودرد بروز می کند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک های معمولی(جراحی) و یا ماسک های فیلتر دار(ان 95) تاثیرگذار است، یادآور شد: شستشوی دستها به مدت 30 تا 60 ثانیه با آب و صابون توصیه می شود.

بابامحمودی با بیان اینکه میکروب ها تا یک ساعت بر روی دست ها باقی می مانند، تصریح کرد: از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز شود.

وی افزود: در حال حاضر زمان تزریق واکسن آنفلوانزا نیست و زمان آن از اواخر شهریور تا سه هفته آغازین مهر است.

به گفته وی؛ مصرف زیاد مایعات و تقویت سیستم ایمنی بدن با استراحت کردن در بهبود و پیشگیری از این بیماری موثر است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دنیا یک تا دو درصد به علت آنفلوانزا فوت می کنند، تصریح کرد: افراد سیگاری هم در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.