آیا پوتین یک تزارِ قدرتمند است؟

هفته‌نامه "نیویورکر" در گزارشی به بررسی و تحلیل سخنرانی سالانه "ولادیمیر پوتین" پرداخت.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌نامه "نیویورکر" با انتشار گزارشی سخنرانی "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه را در کنفرانس سالانه‌اش بررسی کرد. تقریباً هزار و چهارصد خبرنگار روز چهارشنبه برای شرکت در این کنفرانس در کاخ کرملین حضور یافتند. خبرنگاران سوالات متنوعی مطرح کردند و برخی از آنها امسال بیش از پیش شجاع بودند؛ اما طبق معمول پوتین اعتماد به نفس خود در پاسخگویی را حفظ کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود به مشکلات اقتصادی این کشور از جمله کاهش شدید قیمت نفت، تورم و کاهش درآمدها اشاره کرد. نگارنده ادعا می‌کند: پوتین هزینه‌های نظامی سوریه را فراموش کرده و به آنها اشاره نکرده است. رئیس‌جمهور روسیه در خصوص تعلیمات نظامی در سوریه گفت: "یافتن روش آموزشی بهتر بسیار مشکل است. می‌توانیم همین روش را برای مدتی طولانی...ادامه دهیم."

وقتی خبرنگاران از پوتین درمورد قتل "بوریس نمتسف،" سیاستمدار روسی نزدیک کاخ کرملین پرسیدند، وی در پاسخ گفت: "...[نمتسف] روش جنگ سیاسی را انتخاب کرد. من به این مسئله عادت دارم و [نمتسف] تنها نبود...و به هیچ وجه به این معنی نیست که وی باید کشته می‌شد."

زمانی که از پوتین درباره‌ی سرنگونی جنگنده روسی بوسیله ترکیه پرسیده شد، بار دیگر این اقدام را "خنجری از پشت" توصیف کرد. وی همچنین افزود "ترکیه باید با یک تماس تلفنی از [ارتش روسیه می‌خواست] مناطق ویژه‌ را هدف قرار ندهد."

نگارنده در پایان گزارش می‌نویسد: همگان رئیس‌جمهور روسیه را یک "تزار" قدرتمند می‌شناسند؛ اما باید دید وی راه درست را برای درگیری در جنگ‌های اخیر انتخاب کرده است.

نگارنده چنین نوشت: ممکن است پوتین یک تزار باشد؛ اما مهم این است که این تزار تا چه حد کنترل اوضاع را در دست دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
زندو باد پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
خیلی ممنون اززحمات زیاد دستندرکاران
آخرین اخبار