بیابانکی، سعید شعر است

سعید بیابانکی به طور واقعی غنیمتی برای شعر امروز است و سعید شعر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم رونمایی از کتاب یلدا سروده سعید بیابانکی عصر امروز با حضور محمدعلی بهمنی شاعر، حجت اسرف‌زاده خواننده و علیرضا غزه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در کتاب فروشی سوره مهر برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی بهمنی شاعر در خصوص سعید بیابانکی گفت: سعید بیابانکی به طور واقعی غنیمتی برای شعر امروز است و سعید شعر محسوب می‌شود. به این مسئله هنگامی که شعر وی را می‌خوانیم پی می‌بریم شعر بیابانکی جایگاه وی را در شاعری نشان می‌دهد. 

در ادامه مراسم علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری شعری از مجموعه شعر یلدا از سعید بیابانکی گفت: سعید بیابانکی در عرصه طنز و ترانه‌ها از استعداد‌های بسیار خوب محسوب می‌شود و دانش بسیار دارند علاوه بر آن در عرصه خانواده نیز پدر خوب هستند آن هم  در روزگاری که توجه به خانواده اندک است. 

در ادامه مراسم سعید بیابانکی شاعر در خصوص علت نامگذاری مجموعه شعر خود با عنوان «یلدا» بیان کرد: به این دلیل نام کتاب را یلدا گذاشتم تا بتوانم دلخوری دخترم را به خاطر نبودنم در شب تولدش کاهش دهم. این مجموعه ششمین مجموعه مستقل من محسوب می‌شود. چاپ سوم مجموعه شعرم با عنوان سنگ‌چین را نیز انتشارات سوره مهر انجام داد.

وی افزود: سعی کردم در مجموعه شعرم با عنوان یلدا قالب‌های مختلف شعری از جمله رباعی را بیاورم در این کتاب برای نخستین بار شعر‌هایم در قالب قصیده آمده است در این مجموعه شعر می‌توان سپید را نیز مشاهده کرد تمام شعر‌های این مجموعه شعر‌های جدیدم است. 

در ادامه مراسم پریدخت منتقد ادبی با اشاره به اینکه سعید بیابانکی از معدود شاعرانی هستند که دنیای شعری خود را حفظ کرده‌اند اظهار داشت: خط سیر رو به تعالی را در شعر سعید بیابانکی می‌توان دید. توقعی که از شاعران وجود دارد توقعی معروف و مشهور است که از پیامبران دارند. گمان می‌رود که در صورتی که شاعر به دنبال نام باشد باید دنیای شعری خود را کنار بگذارد.

وی افزود: سعید بیابانکی شعر ‌های خوبی در قالب چهارپاره سروده‌اند. در غزل هم شعر‌های خوبی از ایشان دیده می‌شود.

از حاشیه‌های مراسم میتوان به شعرخوانی سعید بیابانکی، خوانندگی حجت‌ اشرف‌زاده و جشن امضای کتاب یلدا توسط سعید بیابانکی اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار