رویترز:

جنبش حزب الله لبنان: رژیم صهیونیستی مسئول شهادت سمیر القنطار است

جنبش حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای ترور سمیر القنطار دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جنبش حزب الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئولیت به شهادت رساندن سمیر القنطار مبارز برجسته لبنانی را در حمله هوایی در سوریه به دوش خواهد کشید. حزب الله همچنین مراسم تشییع جنازه‌ای مانند مراسمی که برای فرماندهان بزرگ این جنبش برگزار می شود برای القنطار برگزار کرد.

در حالی که مبارزان حزب الله تابوت القنطار را به سمت قبرستان شیعیان در پایگاه حزب الله در جنوب بیروت پیش می بردند، هزاران نفر از تشییع کنندگان شعار "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

هاشم صفی الدین مسئول برجسته حزب الله در مراسم تشییع جنازه القنطار گفت: اگر دشمن صهیونیستی فکر می کرد با هدف قرار دادن سمیر القنطار، یک احتمال را حذف کرده است به شدت در اشتباه است زیرا می داند و خواهد دانست که با این کار، خود را در برابر احتمالاتی قرار داده است.

القنطار که از سال 1979 در اسرائیل زندانی بود در چارچوب مبادله اسرا بین اسرائیل و حزب الله در سال 2008 آزاد شد و به لبنان بازگشت ولی پس از آن چندان در ملأ عام و رسانه ها حاضر نمی شد. حزب الله نیز به نقشی که القنطار در مناقشه سوریه بر عهده داشت اشاره نکرده است ولی رسانه های دولتی سوریه اعلام کردند وی در حمله ای گسترده که امسال در استان قنیطره نزدیک بلندی های اشغالی جولان روی داد مشارکت داشت.

در حمله هوایی ماه ژانویه گذشته رژیم صهیونیستی در قنیطره، شش نفر از اعضای حزب الله از جمله فرزند عماد مغنیه فرمانده نظامی این جنبش کشته شدند.

در حال تکمیل/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
باشهادت درخت اسلام سرزنده می شودومردان همیشه پایدارمی مانند.
آخرین اخبار