«عدم و ازل» این بار در هنرهای تجسمی

نمایشگاهی از آثار شیرین فهامی در گالری «هفت ثمر» چشم به راه مخاطبان است.

شیرین فهامی خالق آثار نمایشگاه «عدم و ازل» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متریال اصلی در اجرای کارهای این نمایشگاه «تخم مرغ» بوده و با توجه به اینکه تخم مرغ در بسیاری از فرهنگ‌ها نمادی از آفرینش در کنار مرگ است، آن را برای بیان مفهوم «عدم و ازل» انتخاب نمودم.

وی افزود: بهره‌گیری از عناصر مذهبی و سایر عناصر و نمادها در کنار متریال اصلی من را برای آن چه در ذهن داشتم، یاری رساند و ماحصل کار در «عدم و ازل» ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: ایده این نمایشگاه متعلق به خودم بود و  تا کنون این متریال را در نمایشگاهی ندیده بودم. از این رو ایده اولیه‌ای که به ذهنم رسید را پیگیری نموده و پس از مطالعه و تحقیق در مدت 3 سال، برای این نمایشگاه آماده شدم و در نهایت آثار برای عرضه در نمایشگاه مهیا شد.

وی یادآور شد: جنبه اصلی کار، بصری است و تا زمانی که کار دیده نشود، خیلی نمی‌شود در مورد آن صحبت کرد. معتقدم با واژه‌ها نباید آثار نمایشگاه را توصیف کرد. حتی استیت‌منت (بیانیه هنری) نمایشگاه هم یک نوشته کوتاه است تا مخاطب با حضور در نمایشگاه و بازدید از آن برداشت خود را داشته باشد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 2 دی در گالری هفت ثمر میزبان هنردوستان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار