طراحی صحنه تئاتر در ایران، افتان و خیزان است

طراح صحنه برجسته تئاتر گفت: طراحی صحنه در ایران مثل همه جای دنیا نیست، بلکه شرایطی افتان و خیزان دارد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایران تئاتر؛ خسرو خورشیدی درباره وضعیت طراحی صحنه در تئاتر ایران گفت: کم‌تر پیش می‌آید که کاری از کارگردانی برجسته در تئاتر ببینیم که طراحی صحنه درخوری هم دارد. زمانی که من طراحی صحنه می‌کردم، تئاترهای بزرگی بر صحنه می‌رفت که همه آن‌ها طراحان حرفه‌ای داشتند. الان گاهی قدم‌هایی برداشته می‌شود ولی مثل آتشفشانی که یک لحظه جرقه‌ای بزند و بعد فروکش کند باز دوباره خاموش می‌شود.

او ادامه داد: تئاتر مملکت باید تداوم داشته باشد و کارگردانان بنام تئاترمان، نمایش بر صحنه ببرند، نه این‌که هرازگاه کاری بر صحنه برود و بعد تا مدت‌ها خبری از اجرای خوب نباشد.

خورشیدی که این روزها بیش‌تر مشغول مجسمه‌سازی است، گفت: اگرچه مدت‌هاست، طراحی صحنه نمی‌کنم اما چندی پیش با آخرین مجسمه‌هایم و کارهایم با چوب نمایشگاه مجسمه‌ای داشتم به نام «دره من چه سرسبز بود» که اخطاری درباره از بین رفتن طبیعت بود. در پایان امسال، نمایشگاه دیگری از طراحی‌ها و مجسمه‌هایم برگزار خواهم کرد.

خورشیدی در پایان گفت: این روزها جوان‌هایی در تئاتر کار می‌کنند که می‌شود با حضور آن‌ها به آینده تئاتر و طراحی صحنه  مملکت‌مان امیدوار بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار