ساری؛

گارد جنگل در آمل تشکیل شود

هیئت کوهنوردی، ورزش و جوانان، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و بخشداری‌ها جهت مقابله با حریق جنگل‌ها به تشکیل گارد جنگل بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل گفت: اجرای مانورها موجب تقویت دستگاه‌ها و پیشگیری و آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث می‌شود.

سیدجعفر رسولی با تاکید براینکه برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط در کارگروه علاوه بر آمادگی مقابل زلزله آموزش دیگر دستگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند، افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی شرح وظایف دارند و این دستگاه‌ها در کنار آموزش به اجرای مانور و آمادگی نیروها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی دست ما نیست اما می‌توانیم اثرات آن را کاهش دهیم، تصریح کرد: در زمان بحران می‌توان با تدبیر و ارائه راهکارها به مردم پاسخ داد.

معاون فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه اطفای حریق در این شهرستان با مدیریت پایدار تعریف شود، یادآور شد: در زمان آتش‌سوزی باید افراد پایه‌کار باشند و از افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند و توانایی در کوهپیمایی برخوردار هستند، در زمان بحران حریق جنگل بکارگیری شود.

رسولی افزود: با توجه به فراهم کردن تجهیزات اولیه مقابل حریق جنگل و مراتع جنگلی هئیت کوهنوردی، اداره ورزش و جوانان، هلال‌احمر، بخشداری‌ها و آتش‌نشانی به تشکیل گارد جنگل بپردازند.

وی با اعلام اینکه مردم باید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت پیشگیری از حوادث آگاهی داشته باشند کمک مردمی استفاده شود، بیان کرد: هر یک از اعضای 17‌گانه کمیته در جلسه بدون دلیل دعوت نشدند و هر یک از این نهادها به تعریف سناریو پرداخته و با اجرای این سناریو‌ از آمادگی لازم مقابل حوادث و بلایای غیرطبیعی برخوردار باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



برچسب ها: گارد ، جنگل ، آمل ، تشکیل ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.