هنرمند نباید درجا بزند

هنرمند باید با محدود نکردن خود به یک سبک و تکنیک خاص، مدام رو به جلو حرکت کند.

آیدا کارآگاهی، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنرمند باید مدوام حرکت کند و رو به جلو گام بردارد. ایستا بودن در یک سبک یا تکنیک خاص و ماندن در یک سطح مشخص هنرمند را از پیشرفت باز می‌دارد و مانع از رشد می‌شود. 
 
وی افزود: روال کار در نقاشی در ابتدا یادگیری اصول اولیه و طراحی است؛ چرا که هنرمند وقتی یک سوژه یا طرحی را در ذهن داشته باشد تنها درصورتی که به طراحی مسلط باشد، می‌تواند آن را روی بوم پیاده سازد. حال خیلی‌ها پس از فراگیری طراحی به سبک خودشان کار می‌کنند، این هم تسلط کامل به طراحی پایه است. 
 
وی خاطرنشان کرد: شناخت رنگ‌ها، فرم و آشنایی با تکنیک‌ها و سبک‌های خاص فرد آن دسته چیزهایی است که یک نقاش حتما باید آن‌ها را بداند و بعد به خلق اثر دست بزند. 
 
وی اظهار کرد: تحصیلات آکادمیک مرتبط با نقاشی نیز بی شک موثر است. زمانی که هنرمند در رشته‌های هنری در دانشگاه تحصیل کرده باشد، به لحاظ تئوری نقاشی را می‌آموزد و می‌تواند راجع به آثارش توضیح دهد. اینکه من به عنوان یک نقاش با روحیه و سبک کاری هنرمندان برجسته آشنا باشم، می‌تواند برای ادامه سیر هنری‌ام راهگشا بوده و موثر واقع شود. 
 
کارآگاهی در پایان تصریح کرد: خود من با توجه به رشته تحصیلی‌ام که معماری بوده، برخورد زیادی با مردم داشتم و با توجه به اینکه می‌دانم روحیه آدم‌ها در دنیای صنعتی رو به غم‌ و اندوه می‌رود، سعی می‌کنم مفاهیم شاد را با تکنیک‌های گوناگون اجرا کنم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.