کوچکی‌نژاد: دولت موعد مقرر در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم را رعایت نکرد/ ابوترابی‌فرد: همزمانی ارائه دو لایحه باعث تاخیر شد

نماینده مردم رشت نسبت به تاخیر ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم از سوی دولت، انتقاد کرد.

کوچکی‌نژاد: دولت موعد مقرر در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم را رعایت نکرد/ ابوترابی‌فرد: همزمانی ارائه دو لایحه باعث تاخیر شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت طی اخطار به قانون اساسی در رابطه با تاخیر در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم تصویب دولت، انتقاد کرد.

وی افزود: دولت تعهد داده بود که برنامه ششم را در شهریور ماه به مجلس ارائه کند که تاکنون این برنامه به مجلس ارائه نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: این دولت همواره به دولت قبل نقد داشت که چرا لایحه بودجه را با تاخیر به مجلس ارائه می‌کرد، اما خود در حال حاضر همان مسیر دولت قبل را طی می‌کند.

نماینده مردم رشت افزود: در حال حاضر ما در ماه دی هستیم و فرصت زیادی برای بررسی بودجه و برنامه ششم نداریم که نوعی موضوعات مربوط به انتخابات هم پیش روست و می‌توانند زمانبر باشند.

کوچکی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: معتقدم حتی اگر لایحه بودجه در زمان قانونی خود در مجلس تصویب نشود، برنامه‌ریزی‌های کشور معطل خواهد ماند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم دولت مورد قانونی را در ارائه لایحه بودجه و برنامه ششم رعایت نکرد.

در ادامه محدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در واکنش به اظهارات کوچکی‌نژاد گفت: ما با اراده دولت در سالهای گذشته آشناییم و انصافا عزم دولت و سازمان برنامه و بودجه بر این بوده که هم لایحه بودجه و هم لایحه برنامه ششم توسعه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنند.

وی افزود: اینطور که بنده مطلعم دولت می‌توانست لایحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارائه کند، اما به دلیل همزمانی ارائه لایحه برنامه ششم با بودجه سالیانه، کمی این مسئله به تاخیر افتاد.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: دولت اراده جدی در ارائه لایحه بودجه و لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس دارد.

برچسب ها: نماینده ، مردم ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار