القاعده فرانسه را تهدید کرد

القاعده با تقدیر از عملیات داعش، فرانسوی ها را به حمله تهدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره،  گروه "القاعده کشورهای مغرب اسلامی" در پیامی صوتی با تقدیر از عملیات اخیر داعش، فرانسوی ها را به حمله تهدید کرد.

"جمال عکاشه،" ملقب به "ابو همام" سرکرده منطقه صحرای بزرگ آفریقا در گروه "القاعده کشورهای مغرب اسلامی" در پیامی صوتی خطاب به فرانسوی ها گفت: ما به شما وعده جنگ های چریکی طولانی مدتی را می دهیم که سبب فرسایش توانایی مادی و قدرت بدنی شما شود. ما به رسانه هایتان هشدار می دهیم که وظیفه تان تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.
وی در ادامه گفت پس از گذشت نزدیک به سه سال و با وجود سانسور رسانه ای، حملات از شمال، مرکز و جنوب به سوی فرانسه سرازیر شد. عکاشه همچنین با تقدیر تلویحی از حملات اخیر داعش در قلب پاریس گفت: "عملیات برادران ما به اروپا و قلب پاریس تان رسیده است؛ بیخ گوش وزرا و رؤسایتان." 

این نخستین بار است که یکی از رهبران القاعده از حملات داعش تقدیر می کند؛ حملاتی که همواره از سوی سران القاعده محل انتقاد بوده است. وی همچنین با متهم کردن فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به دروغ گویی تصریح کرد: "رئیس جمهورتان، اولاند هنگامی که می گوید مجاهدان شما را بخاطر تمدنتان و ارزش هایتان هدف می گیرند، به شما دروغ می گوید و شما را فریب می دهد. همه اینها دروغ و نیرنگ است."


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار