تبریز؛

رشد هشت دهم درصدی میزان تولد در آذربایجان شرقی در سال جاری

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از افزایش هشت دهم درصدی نرخ ولادت دراستان، طی 8 ماهه سال جاری خبر داد.

رشد هشت دهم درصدی میزان تولد در آذربایجان شرقی در سال جاری  /اصلاحیه خبربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛علی جعفری آذر در آستانه (سوم دی ماه) روز ملی ثبت احوال در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در این مدت 48هزارو 906 واقعه ی تولد در استان به ثبت رسیده وشهرستان تبریز با ثبت 21هزارو 890 تولد و شهرستان خداآفرین با ثبت 354 تولد به ترتیب، شهرستان های اول و آخر استان از این حیث هستند.

وی با اعلام اینکه بیش از یک سوم خانواده ها در استان فاقد فرزند و یا تک فرزند هستند تصریح کرد: طبق آمارهای سازمان ثبت احوال کشور، استان آذربایجان شرقی از حیث نرخ رشد جمعیت در سال گذشته در رتبه ی 20 کشوری قرار گرفته بود و آمار های فعلی نیز نشان از کندی رشد جمعیت دراستان دارند.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی افزود :همچنین در سال گذشته به ازای هر 1 هزار نفر در استان تنها 18.8 نفر ولادت به ثبت رسیده که حتی از میانگین کشوری هم پایین تر هستیم.

وی همچنین به کاهش 3.4 درصدی نرخ مرگ ومیر در استان طی 8 ماهه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی این مدت 14 هزار و 598 واقعه ی فوت در استان به ثبت رسیده ودر 8 ماه سپری شده از سال جاری 25 هزار و 715 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 10.4 درصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه به  5 هزارو 266واقعه طلاق در استان اشاره کرد و افزود:این امار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.7 دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

جعفری آذر ثبت بموقع وقایع 4 گانه ی حیاتی را از اولویت های اصلی این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی حدود 100 درصد وقایع ولات و فوت حادث در استان را در مهلت قانونی مقرر به ثبت رسانده است و از این حیث جزو استان های برتر کشور محسوب می شود.

وی در ادامه به برنامه آرشیو الکترونیکی که از سال 92 در کشور آغاز شده اشاره کرد و تصریح کرد: تا کنون بیش از 126 میلیون سند در کل کشور ثبت و آرشیو الکترونیک شده است و استان آذربایجان شرقی نیر بعنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه تا کنون موفق به ثبت و آرشیو بیش از 10 میلیون سند بصورت الکترونیکی شده است.

جعفری آذر همچنین از راه اندازی یک مرکز ثبت اسناد و احوال در سال آتی در تبریز خبر داد و افزود: بمنظور تسهیل دسترسی شهروندان به مراکز ثبت و احوال، سومین مرکزدر شمال تبریز واقع در شهرک ارم در حال ساخت می باشد و با توجه به پیشرفت پروژه انتظار میرود در اواسط سال 1395 شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.