گوگل در حال توسعه پيام رساني جديد با قابليتي مشابه تلگرام

این بار گوگل در رقابت خود با سایرین قصد راه اندازی یک شبکه پیام رسان جدید که قابلیت های پیشرفته آن شبیه تلگرام است را دارد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پيام‌ رسان Hangouts شرکت گوگل نتوانسته به موفقيتي که اين شرکت انتظارش را داشت، برسد و اکثر کاربران اندرويد براي ارتباط با ديگران از واتس‌اپ، لاين و وايبر استفاده مي‌کنند. از زماني که شايعه شده گوگل قصد دارد پشتيباني از SMS را از اين پيام رسان حذف کند، به نظر مي‌آيد محبوبيت اين اپ کمتر شده است.

گوگل در حال توسعه پيام رساني جديد با قابليتي مشابه تلگرام

بر اساس شايعاتي که از وال استريت ژورنال نقل شده، گوگل در حال کار بر روي يک سرويس پيام رسان جديد است، اما علاوه بر ارايه خدمات پيام رسان‌هاي معمولي، اين سرويس به Chatbot هم مجهز است. شما مي‌توانيد از اين ربات‌ها سوال بپرسيد و بر اساس محتواي موجود در موتور‌هاي جستجو، پاسخ خود را دريافت کنيد.

احتمالا امکان ساخت ربات‌هاي سوم شخص هم در اين سرويس گنجانده خواهد شد، پس مي‌توان از ساير منابع به غير از گوگل هم اطلاعات دريافت کرد. اين سرويس نه تنها باعث ترغيب مردم به استفاده از سرويس‌هاي گوگل مي‌شود، بلکه به پويايي موتور جستجو اين شرکت هم کمک مي‌کند.

اگر چه اين فعلا در حد يک شايعه است، اما ايده جالبي به نظر مي‌رسد و واضح است که از Hangouts موفق‌تر خواهد بود.

گوگل در حال توسعه پيام رساني جديد با قابليتي مشابه تلگرام


اما حتما شما هم تا الان با خود گفته‌ايد که اين قابليت آشناست. درست است، پيام رسان تلگرام مدتي است از ربات‌ها استفاده مي‌کند که هم موجب گسترش محبوبيتش شده و هم در بعضي موارد به دردسري براي اين اپليکيشن تبديل شده است. حال بايد ديد گوگل تصميم دارد از طرح موفق تلگرام براي افزايش محبوبيت سرويس‌هاي خود استفاده کند يا خير!

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار