نگرانی غربی ها از حضور طالبان در ولایت هلمند افغانستان

حضور شبه نظامیان طالبان در ولایت جنوبی هلمند افغانستان باعث نگرانی غربی ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر سینو استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایندیانا گفت استقرار نیروهای جدید انگلیسی و آمریکایی در افغانستان فرصتی را در اختیار ارتش ملی و پلیس ملی افغانستان قرار می دهد تا بتوانند بدون کاهش حضور خود در دیگر نقاط، مناطقی را که از دست داده اند بازپس بگیرند.

تحلیلگران در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفتند اعزام نیروهای جدید به یکی از استان های افغانستان که به تصرف گروه طالبان در آمده اقدامی از سر ناچاری ازسوی کشورهای غربی است که رسما از این کشور خارج شده اند.

انگلیس روز سه شنبه گروهی از پرسنل نظامی خود را در استان هلمند در جنوب افغانستان مستقر کرد، جایی که نیروهای دولتی افغان در برابر حمله شورشیان طالبان متحمل شکستی سنگین شدند و ستیزه جویان طالبان بخش اعظم شهر «سنگین» را به تصرف خودشان درآوردند.

کابل مدعی است همچنان کنترل کامل این استان جنوبی افغانستان را در اختیار دارد. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است هدف از استقرار پرسنل نظامی جدید این کشور در افغانستان کمک به آموزش نیروهای امنیتی محلی افغان است.

عبدالقادر سینو و ماروین وینبام تحلیلگر مسائل افغانستان ارزیابی تیره و ناامید کننده ای از استقرار نیروهای جدید انگلیس در افغانستان ارائه کرده اند.

سینو گفت اعزام نیروهای ویژه غربی به استان هلمند اقدامی از روی ناچاری با هدف تثبیت میدان جنگ و جلوگیری از پیشروی بیشتر ستیزه جویان طالبان است.

وی افزود استقرار این نیروهای جدید به ارتش و پلیس ملی افغانستان امکان می دهد تا مناطق از دست رفته را بازپس گیرد بدون اینکه حضور خود را در دیگر نقاط کاهش دهد.

وینبام نیز تاکید کرد آمریکا و انگلیس قصد دارند اجازه ندهند استان هلمند به طور کامل به تصرف ستیزه جویان طالبان درآید زیرا پیشتر سرمایه گذاری قابل توجهی صرف تامین امنیت در این استان شده است.

وی افزود اگر این استان سقوط کند شانس طالبان برای اینکه بتواند استان های بیشتری را در حملات خود در فصل بهار تصرف کند افزایش خواهد یافت.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار