افشین سنگ چاپ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای کودک دچار کم لطفی شد

حوزه کودک دچار کم لطفی شد و جدی گرفته نمی‌شود، سینمای کودک از جمله ژانرهای پرهزینه در صنعت سینما است.

افشین سنگ چاپ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص ایفای نقش خود در فیلم سینمایی «دود دزد و دو پری» گفت: منوچهر شخصیت بانمک و بازیگوشی است که در جمع مهمانان آن شکلات معروف را می‌خورد و در بخشی دیگر با رئیس دزدان همکاری می‌کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: منوچهر از آن دست کارکترهایی است که باید به روی پرده سینما دیده شود، نمی‌توان در قالب کلمات آن را تعریف کرد.
 
سنگ‌چاپ در خصوص توصیفی درباره فیلم سینمایی «دود دزد و دو پری» اظهار داشت: «دود دزد و دو پری» یک فضای فانتزی دارد که همان طور از نام فیلم مشخص است بر محوریت دو دزد و دو پری اتفاق می‌افتد.
 
وی افزود: «دود دزد و دو پری» با توجه به اینکه یک فضایی فانتزی را نشان می‌دهد، در واقع یک فیلم رئال است و سعی کردم با گریم، نوع بازی خود و حتی بداهه‌گویی‌های شخصیت منوچهر را بامزه‌تر کنم.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی توضیح داد: کاراکتر منوچهر از لحاظ تنوع نقش و آزادی در لحن و بیان برای خودم بسیار جذاب بود و به دلم نشست و همچنین با گروهی کار کردم که بسیار خوب و پرانرژی بودند و مطمئن هستم که مخاطبان هم فیلم متفاوتی را بر روی پرده می‌بینند.
 
سنگ‌چاپ در خصوص تحلیل مثبت درباره حوزه کودک خاطرنشان شد: اعتقاد من بر این است که برای تحلیل سینمای کودک از بعد منفی دوری کنیم و کمی به فکر آینده کودکان باشیم، باید این را در نظر داشته باشیم که بچه‌های ما درصد بیشتری از آموزش و دریافت پیام‌ها را از رسانه تصویری و سینما دریافت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: باید به گوش دوستان فیلم‌‌ساز و مدیران برسد که کودکان بخش اعظمی از مملکت ما را تشکیل داده‌اند و می‌تواند سینمای پرکاری را برای تهیه‌کننده و کارگردان‌ها درست کند.
 
این بازیگر یادآور شد: حوزه کودک دچار کم لطفی شد و جدی گرفته نمی‌شود، سینمای کودک از جمله ژانرهای پرهزینه در صنعت سینما است، کاش به همان اندازه که نگران تمام شدن ذخایر نفت و معادن بودیم کمی هم به بچه‌ها و نوجوانان اهمیت می‌دادیم تا به این شدت کاراکترهای بیگانه در ذهنشان شکل نگیرد.
 
سنگ‌چاپ افزود: ما دانش، قصه و پژوهش‌های عالی را داریم اما متأسفانه ابزاری برای تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها وجود ندارد.
 
وی در پایان یادآور شد: ژانر کودک از جمله عرصه‌های پول‌سازی است که تهیه‌کنندگان با خیال راحت می‌توانند بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.
 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار