تجلیل از احمدرضا احمدی در اختتامیه جایزه داستان تهران

از احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده پیشکسوت در اختتامیه جایزه داستان تهران تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه دومین دوره جایزه داستان تهران با حضور جواد محقق، مهدی ذاکری مدیر عامل همشهری، عیسی علیزاده رئیس زیبا سازی شهر تهران، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل  سازمان فرهنگی هنری شهر تهران روز سوم دی ماه در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

مینا فرشید نیك دبیر جایزه داستان تهران اظهار داشت: اولین جایزه داستان تهران به همت ماهنامه همشهری و گروه مجلات با هدف انتشار تصاویر از شهر تهران در قالب داستان كوتاه ثبت شد. آنچه كه موجب ماندگاری شهرها می‌شود تصاویری است كه توسط هنرمندان به ویژه نویسندگان به ثبت رسیده است. وقتی ما تصویری از شهرمان را در داستان‌هایمان می‌سازیم نسبت به آن شهر احساس همبستگی  می كنیم و این باعث می‌شود سلوك بیشتری به یكدیگر و نیز شهرمان و احساس تعهد در سازندگی آن داشته باشیم.

فرشید نیك خاطر نشان كرد:در شهر ما این نویسندگان هستند كه به مشاركت و همبستگی در برطرف كردن مشكلات شهری به ما كمك می كنند.آثاری كه ما در این دوره دریافت كرده ایم نشان می دهد این جایزه می تواند ما را برای رسیدن به هدفمان یاری كند.

وی در خصوص آمار شركت كنندگان گفت:51 درصد از آثاری كه به دست ما رسیده توسط زنان بوده است و گروه سنی شركت كنندگان از 20 تا 40سال و میزان تحصیلات آن ها كارشناسی و كارشناسی ارشد بوده است.همچنین از میان شركت كنندگان تنها 23 درصد از آنها سابقه حرفه ای داشته اند و مابقی حتی یك اثر چاپ شده هم نداشته اند.

وی ادامه داد:67 درصد از شركت كنندگان ساكن تهران هستند و دیگر شركت كنندگان از شهرستان و حتی  خارج از ایران برای ما آثارشان را ارسال كردند.این نشان می دهد  تهران تنها متعلق به ساكنین آن نیست و همه علاقه مندان می توانند آثارشان را برای ما ارسال كنند.

دبیر جایزه داستان تهران در پایان گفت:امیدوارم جایزه داستان تهران به همین قوت به كار خود ادامه دهد و در گرد درخت داستان دوستی را تجربه كنیم.

در این مراسم از احمد رضا احمدی شاعر و نویسنده نیز تجلیل شد كه در ادامه ماهور احمدی دختر وی اظهار داشت:تصاویری كه از پدرم در در این برنامه دیدید مربوط به سه سال گذشته است و او  امروز ظاهری لاغرتر و خسته دارد و همگی برای سلامتی او دعا می كنیم.

علی خدایی از داوران جشنواره با اشاره به بیانیه هئیت داوران گفت:معیار ما در ابتدا قالب داستانی و بعد فراخوان داستان همشهری بود و بر همین اساس انتخاب هایمان را اعلام كردیم.بخشی از داستان ها به خیابان های تهران و بخشی دیگر به روابط بین آدم ها در این شهر اشاره داشت.

داور جایزه داستان تهران در پایان گفت:امسال داستان ها تنوع بیشتری داشتند و داستان هایی كه از زندگی امروز ،داستان های پلیسی در تهران،  تاریخچه  تهران،محله های خاص  تهران و به تبع آن  زبان های خاص و ویژه ای بود كه در این داستان ها شاهد بودیم.

داوران این جشنواره فرخنده آقایی، بلقیس سلیمانی، علی خدایی، علی موذنی و محمد حسن شهسواری بوده اند.

مهدی ذاکری مدیر عامل موسسه همشهری گفت:من این جلسه را نسبت به دیگر جلسات بیشتر دوست دارم به دلیل اینكه در مجله داستان شركت كنندگان و فعالان همه ابتكاراشان را برای برگزاری همایش ها و دادن جوایز به خرج می دهند.

وی ادامه داد: هر شهری به وی‍‍ژه شهرهای بزرگ دارای هویت منحصر به فردی هستند.شهر تهران نیز طبق مشكلاتی كه دارد قابل قیاس با دیگر شهرهای دنیاست.تهران هم هویت خودش را  دارد و فرهنگ این شهر برای مردم شناخته شده است. در شهر های بزرگ دنیا كسانی كه مسولیتی را در آن عهده دار بوده اند، سعی كرده اند شهرشان را در دل هنر جای بدهند. البته در تهران نیز این اتفاق تا حدودی افتاده است.باید هر وقت نام شهری را می بریم نشانه هویت آن شهر باشد.

مدیر عامل موسسه همشهری  در پایان گفت:ما آمادگی همكاری با نویسندگان و هئیت داوران در ارائه طرح هایشان را در هر زمینه ای داریم تا بتوانیم در این مسیر بهتری گام برداریم.

در پایان از برگزیدگان دومین دوره جایزه داستان تهران تقدیر شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار