تلویزیون فرانسه: زنان مصری قربانی خشونت هستند

سازمان ملل که 99 درصد از زنان مصری را قربانی خشونت معرفی کرده، برای مقابله با این پدیده تلاش می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه 5 تلویزیون فرانسه: بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط سازمان ملل منتشر شد، 99 درصد از زنان مصری قربانی خشونت و تعرضات جنسی هستند.

از این رو سازمان ملل تلاش برای حساس کردن افکار عمومی به این مشکل را در قاهره آغاز کرده است. زنان مصری نیز این جنبش را دنبال می کنند.

گزارشگر این شبکه گفت: زنانی که در تصویر با دهانی بسته و چشم هایی کبود مشاهده می شوند، نمادی از وضعیت زنان مصر است. شمار زنانی که در قاهره در سال های اخیر قربانی خشونت بوده اند، به شدت رو به افزایش بوده است.

یک زن مصری گفت: زنان مصری قربانی همه نوع خشونت هستند. شوهران زنان شان را می زنند، چون از آن ها اطاعت نکرده اند. اما هیچ کس این رفتار را سرزنش نمی کند.

گزارشگر افزود: به تازگی قانونی برای محکومیت تعرضات جنسی در مصر تصویب شده است. اما این قانون عملا اجرا نمی شود. متجاوزان جنسی عملا از مصونیت برخوردارند و به همین دلیل سازمان ملل مبارزه برای حساس کردن جامعه به این مشکل را آغاز کرده است.

نوحا سعد نماینده سازمان ملل در امور زنان گفت: باید در این خصوص کار کرد، بسیاری از زنان همراه با خشونت زندگی می کنند. باید به آن ها فهماند که این خشونت کرد و باید با آن مخالفت کرد. اگر زنان به خشونت مخالفت کنند، اشخاص دیگر در اطراف آن ها نیز همین کار را خواهند کرد.

گزارشگر افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل سی و پنج درصد از زنان در جهان در طول زندگی شان لااقل یک بار قربانی خشونت های فیزیکی و جنسی شده اند. اما این نرخ در جهان عرب که شاهد مناقشات پرشماری در سال های اخیر بوده است، همچنان رو به افزایش است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار