شیراز؛

دستگيری هکر ايميل های شخصی در شيراز

رئیس پلیس "فتا" استان از دستگیری فردی خبر داد که در "شيراز" با هک ایمیل های شخصی، اقدام به سو استفاده و اخاذی از این افراد می كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: فردی سودجو که با تکیه بر دانش فنی خود در صدد استفاده ناصحیح از این علم برآمده بود و در چندین مورد اقدام به هک ایمیل های شخصی افراد كرده بود توسط کارشناسان پلیس "فتا" شناسایی و با کسب دستور مقام قضایی دستگیر و تحویل قانون شد.

وي ادامه داد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به وسیله ارسال ایمیل های تهدید آمیز قصد اخاذی از آنان را دارد. 

کارشناسان این پلیس با جدیت موضوع را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد تمام این افراد ایمیلی که حامل "بدافزار" بوده را دریافت و بر روی آن کلیک كرده اند و  این "بدافزار" به صورت ناخواسته بر روی سیستم قربانی نصب و تمامی اطلاعات وی را به متهم ارسال می كرده است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از شهروندان درخواست كرد، از باز کردن و کلیک بر روی لینک های ارسالی ناشناس جدا خودداری و نسبت به این ایمیل ها با هر مضمون و مطلب هیچگونه توجهی نکنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.