روحانی در همایش ملی آموزش ابتدایی:

فردای روشن کشور با تلاش روزافزون پیشتازان عرصه علم و دانایی رقم می‌خورد

رییس جمهور، در پیامی به همایش ملی "آموزش ابتدایی و تجلیل از غلامحسین شکوهی"، آموزش و پرورش را کلید توسعه پایدار دانست.

آموزش و پرورش کلید توسعه پایدار است/ فردای روشن کشور با تلاش روزافزون پیشتازان عرصه علم و دانایی رقم می‌خورد
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، در پیامی به همایش ملی "آموزش ابتدایی و تجلیل از  غلامحسین شکوهی" در بیرجند، آموزش و پرورش را کلید توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش کودک از تأثیرگذارترین عناصر در تربیت نیروی انسانی متعهد و فرهیخته است. 

روحانی در این پیام که روز شنبه توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد، اظهارداشت: پیشرفت و درخشش علمی کشور حاصل تلاش و همت فرهیختگانی هم چون استاد شکوهی است که در عرصه پرورش سرمایه‌های انسانی و بالندگی دانش تعلیم و تربیت در کشور نقش آفرین بوده‌اند.
 
متن پیام رییس جمهور به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
در فرهنگ دینی و ملی ما، آموزش و پرورش کودک، از تأثیرگذارترین عناصر در تربیت نیروی انسانی متعهد و فرهیخته است که می‌تواند افق‌های رشد و تعالی جامعه را فرا پیش کشد. از این منظر، آموزش و پرورش کلید توسعه پایدار بوده و آینده هر جامعه‌ای را می‌توان در سامان امروز آموزش و پرورش آن دید.
 
در منظومه بزرگ عوامل موثر در فرهنگ جامعه، مقطع ابتدایی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مقاطع تحصیلی است و به جرأت می‌توان گفت هیچ یک از دوره‌های تحصیلی از چنین اهمیتی برخوردار نیست، چرا که اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی فرد، در آن بنیان نهاده می‌شود و جمله معروف و منسوب به حضرت علی (ع) که: «آموزش به کودک، چون نقش بر سنگ است»، ریشه در اهمیت و جایگاه زیربنایی آن دارد.
 
برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از چهره ماندگار تعلیم و تربیت کشور، آقای دکتر غلامحسین شکوهی که سالیان متمادی، متعهدانه و مسئولانه به پرورش فرزندان این مرز و بوم پرداخت و بر اهمیت کودک و آموزش دوره کودکی تأکید کرد، اقدامی شایسته و حرکت آفرین است.
 
امروز پیشرفت و درخشش علمی کشور حاصل تلاش و همت فرهیختگانی هم چون استاد شکوهی است که در عرصه پرورش سرمایه‌های انسانی و بالندگی دانش تعلیم و تربیت در کشور نقش آفرین بوده‌اند. امیدوارم منش و روش ایشان به عنوان معلمی صادق و تلاش‌گر، الگویی برای فرهنگیان و پژوهشگران این عرصه در جهت شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای علمی و فرهنگی کشور باشد.
 
اینجانب با ارج نهادن بر این اقدام شایسته، از زحمات ارزنده دست‌اندرکاران این همایش و از میزبانی مردم شریف بیرجند که همواره مهد پرورش اندیشمندان بوده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
بی‌گمان فردای روشن این سرزمین بزرگ با تلاش روزافزون پیشتازان عرصه علم و دانایی که آموزگاران خردورزی، تدبیر و امید هستند، رقم می‌خورد.
 
حسن روحانی
 
رییس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۴
آمار جرم و جنابت و… و آمار پیشرفت در علوم مختلف رابطه مستقیم و آموزش و پرورش دارد. پس معلمان را دریابید و میلیاردها تومان هزینه دادگاه ها و مبارزه با فساد و دزدی و… نکنید
آخرین اخبار