ساری؛

معرفی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر دابودشت آمل

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر دابودشت آمل معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام با تحرکات خائنانه خود قلب کشورهای اسلامی را نشانه رفته اند روند بازسازی و توسعه به صورت شبانه روزی در اماکن مقدسه در حال پیگیری است.

محمد حسن اصغری با اشاره به استقبال خوب مردم ایران که عاشقان رسالت هستند، گفت: اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در تاریخ حیات معنوی به عنوان برگ زرینی باقی خواهد ماند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات عزم خود را جزم نمود تا با برنامه ریزی، تحقیق و مطالعات اولیه و همکاری با تولیت حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) در اماکن مقدسه بتواند فضای مناسب را برای دلدادگان فراهم نماید و به حول قوه الهی با حضور علاقمندان و دلدادگان اهل بیت(ع) جهت زدودن غبار چندین ساله از میعادگاه عاشقان در حال تحقق می باشد.

اصغری افزود: توسعه و بازسازی اماکن مقدسه امروز به یک نهضت فرهنگی بزرگ تبدیل شده و همه اقشار مردم در این امر خداپسندانه سهیم هستند و حضرت فاطمه زهرا (س) سرمشق همه پاک نهادان و سرلوحه عمل نیک اندیشان عالم است و تعظیم به عتبات عالیات به عنوان تعظیم در برابر مکتب اهل بیت (ع) و عاشورا محسوب می شود تا در پیشگاه خداوند، ائمه معصومین (ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا (س) سربلند باشیم و زحمات و خدمات همه مورد قبول قرار گیرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه 90 درصد بازسازی حرم ها به اتمام رسیده و در مرحله توسعه هستیم بیان داشت: استان مازندران در دو سال متوالی 92 و 93 رتبه نخست کشور را از نظر اهدای نذورات داشته است.

اصغری با اشاره به ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) درنجف تصریح کرد: صحن دارای بیش از 220 هزارمتر مربع به طول 400 متر و به عرض 250 متر در 5 طبقه می باشد که مازندران در ساخت صحن در بین 31 استان جزو استانهای برتر کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هزار متر صحن را به مازندران اختصاص دادند خاطرنشان کرد: 4 درب ورودی صحن امام حسین(ع) و یک درب بزرگ حرمین عسگریین را به مازندران واگذارکردند.

اصغری به طرح احداث صحن حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: تمام مغازه ها و هتل های جوار تل زینبیه خریداری شده که در سال 94 سهم مازندران مبلغ 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران به ساخت حیاط صحن امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بصورت سرپوشیده که بصورت برقی می باشد اشاره کرد و یادآورشد: برای بالا بردن گنبد امام حسین(ع) بطول 5/7 متر و نیاز به 26 هزار خشت طلا می باشد که سهم مازندران 500 خشت طلا است که تاکنون 400 خشت طلا به اتمام رسیده و تا دو ماه آینده 100 خشت طلا به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به صبقه تاریخی و فرهنگی شهرستان آمل گفت: در تمام دوران آمل با وجود بزرگان دینی همانند میر قوام الدین مرعشی و ناصرالحق سهم بسزایی در برپایی حکومت علویان در مازندران داشته است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، ستاد ، بازسازی ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.