سنندج؛

آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان مجلس در استان کردستان اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: در استان کردستان 213 نفر داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا آشناگر گفت: در استان کردستان 23 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان داوطلب شدند که از این تعداد یک نفر نقص پرونده داشته و یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده است که در نهایت این آمار به 21 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه استقبال از نامنویسی برای شرکت در نمایندگی مجلس خبرگان در این دوره نسبت به دوره چهارم در کردستان رشد چشمگیری داشته است، افزود: دوره چهارم نمایندگی مجلس خبرگان 14 نفر در کردستان داوطلب شده بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان بیان کرد: جوانترین داوطلب نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری در کردستان 36 ساله و مسن ترین داوطلب 74 ساله است.

وی ادامه داد: 213 نفر نیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، 21 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

آشناگر ادامه داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی 97 نفر در کردستان داوطلب شده بودند که 5 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دادند و این آمار حاکی از رشدچهار درصدی حضور زنان در مجلس دهم است.

وی در ادامه به آمارداوطلبان مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان اشاره کردوگفت: در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار 30 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه 33 نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران 91 نفر، قروه و دهگلان 18 نفر ومریوان و سروآباد نیز 41 نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد: از این تعداد 171 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 26 نفر دکترا، 11 نفر لیسانس وچهار نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

آشناگر ادامه داد: همچنین از تعداد ثبت نام کنندگان 11 نفر رزمنده، 8 نفر جانباز، 14 نفر اعضای خانواده شهید هستند و 83 نفر کارمند، 33 نفر شغل آزاد، 11 نفر پزشک، 42 نفر دبیر، 2 نفر وکیل، 33 نفر مدرس دانشگاه و 8 نفر نیز بازنشسته می‌باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: 11 نفر از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته هستند که 6 نفر از آنها نمایندگان فعلی این استان نیز هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.