رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار:

جنس نگاه عماری‌ها کلیشه‌ای نیست

فیلمسازان عمار به دلیل جنس نگاهی که دارند، در عمق جامعه ایرانی امروز به سوژه‌هایی دست پیدا می‌کنند که از نظر برخی جریانات کلیشه‌ای و متعارف سینما دور مانده است.

وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی «عمار» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با انتقاد از پیگیری نکردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اختصاص نیافتن بودجه به این جشنواره گفت: این بودجه مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و اختصاص دادن آن بر عهده دولت بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای اختصاص یافتن آن پیگیری می‌کرد و نکرد.

وی افزود: شاید بتوان گفت مشکلات بودجه‌ای مانع شده است؛ اما این مشکلات هر سال وجود دارد و با این حال رسم بر این بوده که حداقل درصدی از بودجه را تخصیص بدهند اما امسال یک درصد هم به جشنواره عمار تعلق نگرفت.

جلیلی با اشاره به ارتقای کیفیت آثار ارسالی جشنواره «عمار» اظهار داشت: کیفیت از چند نظر قابل بررسی است که یک بعد آن کیفیت سوژه‌یابی است. فیلمسازان عمار به دلیل جنس نگاهی که دارند، در عمق جامعه ایرانی امروز به سوژه‌هایی دست پیدا می‌کنند که از نظر برخی جریانات کلیشه‌ای و متعارف سینما دور مانده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در ادامه عنوان کرد: سوژه‌ها در بسیاری از آثار بدیع، جذب و متفاوت است. در بخش کیفیت پردازش فنی، حرفه‌ای و هنری و همچنین در فیلمبرداری اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری است.

جلیلی با اشاره به مرحله فنی تدوین در جشنواره عمار گفت: یکی از بخش‌هایی که نیاز به تقویت جدی دارد، بخش تدوین است. در این حوزه باید کارهای جدی‌تری شود و با ساز و کار‌هایی به ارتقای مهارت‌های تدوین در جریان فیلم‌سازی کمک کنیم.

وی با اشاره به فیلم‌سازی در خصوص جریانات تروریستی و گروه‌های تکفیری منطقه ابراز داشت: امسال هم فیلم‌های خوبی تهیه شده که بجز بچه بسیجی‌ها و بچه‌های انقلاب، کسی انگیزه ساخت آن‌ها را ندارد. آن‌ها جانشان را کف دستشان گذاشته‌اند و به عنوان مجاهد و با انگیزه یک تکلیف دینی سراغ موقعیت‌هایی می‌روند که شاید هیچ فیلم‌سازی در سینما نتواند با چنین مخاطراتی در این سطح و حد آن مواجه شود و به این موقعیت‌ها ورود کند. فیلم‌سازان عمار پا به پا و دوشادوش نیرو‌های مسلح ما در مناطق جنگی و داعش حضور یافتند و به ساختن آثار خود پرداختند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار