قزوين؛

استقرار 22 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در نقاط حادثه‌خیز قزوین

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: 22 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در نقاط حادثه‌خیز استان قزوین شناسایی و مستقر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوين؛ حمید ره‌انجام با اشاره به عضویت 13 هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: طرح آموزش همگانی چهار ساله به عموم مردم به استانداری قزوین ارسال شده که به دلیل تنگناهای مالی فعلا در خصوص اجرای این طرح اقداماتی صورت نگرفته است در حالی که آموزش مردم در زمان بروز حوادث مختلف مستلزم هزینه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: گرچه در زمان وقوع حوادث و بحران دستگاه‌های مختلفی نظیر راهداری، پلیس راه، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها حضور دارند ولی جمعیت هلال احمر در خط مقدم قرار دارد و نیروهای این جمعیت با جان و دل به وظایف خود عمل می‌کنند.

ره‌انجام اضافه کرد: جمعیت هلال احمر متولی کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی است که برای تحقق اهداف و برنامه‌های آموزشی به مساعدت بیشتر دولت و مجلس نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: حادثه برف و کولاک اخیر در استان قزوین طی 44 سال اخیر بی‌سابقه بوده و بین 48 تا 72 ساعت راه‌های استان قزوین مسدود شده بود و توانستیم سه بانوی باردار در حال زایمان را به مراکز درمانی و بیمارستان ارجاع دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه هواشناسی شرایط جوی وضعیت هوا را پیش‌بینی و به عموم مردم اعلام می‌کند، لازم است که مردم غذای گرم، لباس کافی، زنجیرچرخ و دیگر وسایل مورد نیاز را در سفرها همراه داشته باشند.

ره‌انجام افزود: جمعیت هلال احمر آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات را از سنین کودکان تا واقفان و خیران 60 تا 70 ساله را در دستور کار قرار داده است.

وی نجات جان انسان‌ها را تعهد نخست جمعیت هلال احمر ذکر کرد و گفت: جمعیت هلال احمر به وجود جوانان، داوطلبان، واقفان و خیران وابسته است و این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف به یاری جمعیت هلال احمر می‌شتابند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به این روایت از پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: «امنیت و سلامت دو نعمت است که همیشه از آن غفلت می‌کنیم و تا گرفتار نشویم قدر آن دو را نمی‌دانیم» که لازم است به دلیل داشتن این دو نعمت بزرگ الهی، در هر زمانی شاکر خدای متعال باشیم.

ره‌انجام ادامه داد: در دو شبی که 22 هزار نفر در راه مانده برف و کولاک در استان قزوین اسکان داده شدند، بسیاری از منابع مصرف شد و برای جایگزینی منابع اقدامات لازم صورت گرفته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: تیم‌های جمعیت هلال احمر همیشه آماده عملیات بوده و با اختصاص اعتبار برای تقویت تجهیزات و امکانات هلال احمر با آمادگی بیشتر و بهتری به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی عنوان کرد: کانون‌های کارگری و کارمندی در حال شکل‌گیری هستند و فعال شدن کانون طلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

ره‌انجام افزود: گرچه خانه داوطلبان مساجد راه‌اندازی شده ولی نیاز به تقویت دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.