ایلام؛

قاچاقچیان برنج در چرداول 9 میلیارد ریال محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام از محکومیت 9 میلیارد ریالی افرادی در شهرستان چرداول خبر داد که اقدام به قاچاق برنج خارجی کرده بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ نعمت الله بیرانوند اعلام کرد: اواخر تابستان امسال محموله برنج خارجی به وزن 95 تن و به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال توسط پاسگاه های انتظامی بخش هلیلان شهرستان چرداول کشف شد که در 2 مرحله 69 تن در یک انبار ساختمانی و 26 تن نیز هنگام جابجایی از کامیونی به کامیون دیگر به منظور انتقال به استان کرمانشاه توقیف شد.

بیرانوند اضافه کرد: برنج های مکشوفه متعلق به یکی از شرکت های تعاونی مرزنشینان در حوزه یکی از شهرستان های ایلام بود که به صورت غیر قانونی با همدستی چند شخص حقیقی و حقوقی در حال خروج از استان بود.

وی افزود: پرونده ای در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی ارجاع این تخلف تشکیل و ضمن اخذ وثیقه لازم از متهمان و انجام تحقیقات مشخص شد این برنج ها باید به منظور رفاه حال مرزنشینان محروم میان ساکنان این مناطق توزیع می شد و بر این اساس از هزینه و تشریفات گمرکی معاف شده بود.

بیرانوند اظهار کرد: متهمان با تجمیع و دپو برنج ها در 2 نوبت قصد خروج غیرقانونی محموله به مقصد استان دیگری را داشتند که پس از کشف، شعبه رسیدگی کننده ضمن تحویل کالای مکشوفه به سازمان فروش املاک تملیکی خاطیان را در مجموع به پرداخت 9 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد، ضمن اینکه اشخاص حقوقی متخلف نیز به محرومیت از فعالیت به مدت 2 سال محکوم و تا پنج سال نیز اجازه تاسیس و مشارکت در اداره شرکت ها و اشخاص حقوقی را نخواهند داشت.
 
 
 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.