گزارش کانسورتیوم نیوز: فشار کنگره آمریکا بر ایران نتایج منفی به بار می‌آورد

کانسورتیوم نیوز در گزارشی به بررسی پیامدهای فشار بی‌مورد نمایندگان کنگره آمریکا بر ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانسورتیوم نیوز در گزارشی به قلم "پائول آر پیلار،" کارشناس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا –سیا- نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا همچنان به بندگی رهبران صهیونیست و سرسپردگی  نومحافظه‌کاران ادامه می‌دهند و بر ادعای خود مبنی بر وجود تهدیدات تروریستی از سوی ایران پافشاری می‌کنند. نمایندگان کنگره آمریکا به بهانه واهی ارتباط ایران با گروه‌های تروریستی، محدودیت‌هایی در سفر به ایران وضع کرده‌اند، حال آنکه تاکنون هیچ سندی مبنی بر ارتباط این کشور با تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های داعش به دست نیامده است.

نویسنده در ادامه این گزارش نوشت: سخت‌گیری‌های کنگره علیه ایران در حالی استمرار یافته است که نام عربستان یا دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس که آشکارا از داعش حمایت می‌کنند در فهرست محدودیت‌های مسافرت به آمریکا قرار نگرفته‌اند.
وزارت خارجه آمریکا تلاش کرد به مقامات ایران اطمینان دهد، قانون جدید مخل اجرای مفاد توافق هسته‌ای نخواهد شد؛ اما آنچه روشن است نمایندگان کنگره تلاش می‌کنند راه‌های رسیدن ایران به منافع اقتصادی را که در توافق هسته‌ای گنجانده شده است، محدود کنند. 

برخی نمایندگان کنگره مدعی هستند این اقدام از ورود پناهجویان به آمریکا بدون روادید جلوگیری می‌کند و می‌توان مانع از نفوذ تروریست‌ها در چهره پناهجو به آمریکا شد. اما حقیقت این است که تروریست‌ها برای ورود به آمریکا نیازی به اخذ روادید ندارند. عامل تیراندازی سان برناردینو ایالت کالیفرنیا، یک آمریکایی بود که از طریق فیس بوک جذب گروه تروریستی داعش شد.

"توماس اردبرینک،" تحلیلگر مسائل دیپلماتیک، در مقاله‌ای نوشت: علت قرار گرفتن ایران در فهرست چهار کشور پرخطر کنگره آمریکا هنوز نامشخص است. هیچ سابقه‌ای از فعالیت داعش در ایران و یا همکاری این کشور با تروریست‌ها وجود ندارد. الگوی استاندارد کشورهای پرخطر از نظر تعداد حملات تروریستی شامل پاکستان، مصر، عربستان و امثال آن می‌شود؛ اما نام هیچکدام در فهرست کنگره آمریکا نیست.

نویسنده گزارش در پایان اینطور نتیجه‌گیری کرد: فشارهای کنگره آمریکا بر ایران، واشینگتن را از به نتیجه رساندن توافق هسته‌ای باز می‌دارد و موجب می‌شود کشورهای دیگری که سابقه اعمال تروریستی داشته‌اند، آزادانه به این گونه اقدامات خود ادامه دهند. اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران سرانجام مقامات این کشور را از ثمربخش بودن توافق هسته‌ای ناامید می‌کند و ممکن است از آن روی گردان شوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار