به برکت خون شهدای هنرمند تحولی در عرصه هنر ایجاد کنیم

با بررسی هر زمان از کشورمان می‌توان حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف شعر، خوشنویسی و نقاشی را به قدمت تاریخ مشاهده کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام مرتضی حسینی با اشاره به اینکه بخشی از هنر در کشور ما وارداتی است، ‌افزود: فکر و اندیشه‌های این هنر جدیدی متعلق به غربی‌هاست و با کشور ما سازگاری ندارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای برنامه‌های هنری در قالب فیلم و سریال تأثیر بی‌شماری در فرهنگ جامعه دارد و کسی نمی‌تواند این مهم را انکار کند، بیان کرد: ما نباید از فکر و اندیشه‌های که متعلق به غربی‌هاست استفاده کنیم بلکه باید با به کارگیری از ابتکار، ایده و خلاقیت خودمان تحولی در عرصه هنر به وجود آوریم.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان در 8 سال دفاع مقدس می‌گفتند باید رزمنده ایرانی برای حضور در جنگ تحمیلی تحصیلات دانشگاه نظامی را گذرانده باشد و ایران نمی‌توانند بدون حضور نیروهای یاد شده این جنگ را اداره کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ولی رزمندگان بسیجی و سپاهی با ابتکارات نوین خود تحول عظیمی در این دوران را ایجاد کردند و توانستند با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها در جنگ تحمیلی در برابر دشمنان به پیروزی برسند که اکنون متخصصان و اندیشمندان دنیا به این موضوع اعتراف صریح کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد با تحقق این مهم مخالف هستند و مدعی هستند که با تکنیک‌های غرب باید وارد عرصه هنر سینما شد، ابراز داشت: البته تکنیک‌هایی که آنها اجرا می‌کنند ما نداریم ولی ما می‌توانیم با خلاقیت،‌ ابتکار و استعدادهای هنرمندان تحولی را در عرصه هنر ایجاد کنیم.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ غرب دنیا را به فساد می‌کشاند، عنوان کرد: هنرمندان باید در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، فرهنگ و دین به صحنه بیایند و از هیچ کسی در این زمینه نترسند و مطمئن باشند که با ابتکارها و خلاقیت می‌توانند در برابر این فرهنگ پیشرو باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه یادواره شهدای هنرمند مقدمه‌ای است تا هنرمندان در عرصه ایثار، شهادت و معرفی بیشتر مفاهیم اسلام در قالب نقاشی، فیلم و سینما قدم بردارند، اضافه کرد: ما آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و باید به برکت این خون تحولی در عرصه هنر ایجاد کنیم که در دنیا بی‌نظیر باشد.

حسینی با بیان اینکه یادواره‌ها شهدا باید در سطح جهانی برگزار شوند، اذعان داشت: باید مسئولان مربوطه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه‌ها شهدا را جمع‌آوری و آنها را برای مردم بازخوانی کنند و آن را به رخ دشمنان بکشانند تا با تحقق این مهم دشمنان بدانند که ما در چه ملتی زندگی می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با زنده نگه داشتن یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس راه را برای پیروزی امت‌های اسلامی در جهان فراهم و همچنین از تجاوز دشمن به کشور جلوگیری می‌کنیم.

شایان ذکر است کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.