تبریز؛

تکمیل بزرگراه تبریز- اهر تا پایان سال آینده

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص 900 میلیارد ریال در سال جاری و سال آتی از طرف دولت برای پروژه بزرگراه تبریز- اهر خبرداد و گفت: تا پایان سال 95 این پروژه به اتمام می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پورمهدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر سه پیمانکار در این پروژه فعال هستند، گفت: سهم اعتبار سال جاری 350 میلیارد است که 70 میلیارد ریال آن واریز شده و دولت متعهد است که منابع لازم را در زمان تعیین شده پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حدود 400 میلیارد ریال برای این پروژه توسط پیمانکارها هزینه شده است، گفت: منتظر اعتبارات دولتی نمانده ایم و پروژه متوقف نشده است.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با اعلام اینکه پروژه های آبرسانی دشت جلفا وآبرسانی از جلفا به مرند و تبریز در مجموع با چهارهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست، گفت: تصفیه خانه آذرشهر در روزهای آتی کلنگ زنی می شود.

پورمهدی با تاکید بر توسعه زیرساخت های استان در زمینه حمل و نقل گفت: پروژه راه آهن تبریز - میانه در مسیر میانه تا بستان آباد به طول 120 کیلومتر درحال انجام است و در سال 95 ریل گذاری خواهد شد.

وی از حل مشکل مالیاتی پروژه آزاد راه تبریز- بازرگان خبر داد و گفت: انتظار داریم این پروژه هرچه سریع تر اجرا شود.

پورمهدی با اشاره به وضعیت بزرگراه تبریز- سهند نیز گفت: اصلی ترین مشکل این پروژه، بوروکراسی اداری است.

معاون استاندار با اعلام اینکه عملیات اجرایی خط یک متروی تبریز از ایل گلی تا میدان ساعت تا پایان سال آینده بهره برداری می شود، افزود: تا اردیبهشت ماه سال آینده، عملیات اجرایی این خط در محدوده ائل گلی تا میدان ساعت به اتمام می رسد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که با وجود مشکلات مالی دولت، امسال هفت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای استان مصوب شده است، اظهار داشت: 51 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بخش عمده ای نیز به حساب دستگاه ها واریز شده است.

وی افزود: از10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس جمهورهم 50 درصد تخصیص یافته و پرداخت شده است.

پورمهدی با اعلام اینکه درهشت ماهه سال جاری 550 میلیارد ریال برای دهیاری ها و یکهزار و 800 میلیارد ریال برای شهرداری های استان کمک دولتی شده است، گفت: این میزان اعتبار اختصاص یافته نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش نشان می دهد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.