نایب رییس فدراسیون :

تیراندازی ایران در عرصه های جهانی صاحب جایگاه شده است

نایب رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان می گوید ورزشکاران ایرانی در سال های اخیر توانسته اند با پشت سر گذاشتن مرزها و حضور در رقابت های بین المللی موفقیت های زیادی را عاید کشورمان کنند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد رفیع نیا در مجمع سالیانه هیات تیراندازی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: ورزشکاران ایرانی در سال های اخیر توانسته اند با حضور در رقابت های مختلف بین المللی و با پشت سر گذاشتن رقبای بزرگی خود را در رنکینگ های جهانی صاحب عنوان و مقام کنند .

وی افزود: در حال حاضر الهه احمدی در بین تیراندازان دنیا در رنکینگ نخست جای دارد و از همین کرمان فاطمه امیر بهزادی موفق به کسب عنوان و مدال در مسابقات قهرمانی آسیا شده است .

نائب رئیس فدراسیون کشور بیان داشت: ورزشکاران ما تا کنون موفق به کسب چند سهمیه ورودی کسابقات المپیک شده اند و اگر رقابت های انتخابی کویت هم به دلایل سیاسی لغو نشده بود ، بچه های ما می توانستند 3 سهیمه دیگر را به نام ایران و در مسیر المپیک کسب کنند .

وی با اشاره به توسعه زیر ساخت های این رشته در دوران حضور علی ابادی در راس ورزش کشور، گفت: من باید در این خصوص واقعیت را بگویم . چرا که در دوران حضور علی ابادی در راس ورزش وی دین خود را به رشته تیراندازی ادا کرد و با ساخت یک سالن 80 خط در رشته اهداف ثابت، یک سالن فینال اختصاصی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و همچنین بهره برداری از سایت اهداف پروازی دارای چند میدان موجب رشد و توسعه زیر ساخت های این رشته شد .

رفیع نیا بیان داشت: می توان با معرفی بیشتر این رشته در خصوص حفظ ونگهداری بیشتر محیط زیست اقدام کرد و در این خصوص رسانه ها و صدا و سیما می توانند نقش محوری داشته باشند .

وی ادامه داد: ما اگر روحیه شکارچی گری را به سمت ورزش و تفریح میل بدهیم می توانیم هم محیط زیست خود را حفظ کنیم و هم ورزشکاران مستعدی را شناسایی کنیم .

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مجمع گفت: رشته تیراندازی به اهداف پروازی و ثابت در استان کرمان از ظرفیت و پتانسیل بالایی برای مدال آوری در عرصه های مختلف داخالی و خارجی برخوردار است .

وی افزود: تیراندازی یکی از کم حاشیه ترین رشته های ورزشی در کرمان است و خوشبختانه با توجه به حضور نفراتی همچون محسن اسماعیلیان و محمد رفیع نیا در هیات استان و فدراسیون ما توانسته ایم در پیش برد اهداف هیات موفق عمل کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان به وجود برخی مشکلات مالی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات فعلی ، باید با انجام کار گروهی و استفاده از ظرفیت و توانمند بخش خصوصی و سرمایه گذاران بخشی از مشکلات مالی ورزش را برطرف کرد .

محمودی نیا تیراندازی را یکی از رشته های مدال آور دانست و گفت: یکی از سیاست ها اداره کل ورزش و جوانان در سال 95 استفاده از همین ظرفیت در طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است .

وی در ادامه خواستار برگزاری یک دوره مسابقه تیراندازی به اهداف پروازی با معرفی پرنده ناشناخته کویری ، زاغ بور شد و گفت: با برگزاری این مسابقه می توان علاوه بر ترویج فرهنگ نگهداری از حیات وحش و محیط زیست ، استعداد های ورزشی را شناسایی کرد .

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار