عبور «جنگ ستارگان 7» از مرز یک میلیارد دلار فروش

هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان از رقم یک میلیارد فروش در سطح جهان عبور کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ددلاین؛ در حالی که «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» هفته گذشته با فروش بیش از 529 میلیون دلار در سطح جهان، رکورد بیشترین فروش در نخستین روز اکران در سطح جهان را شکست، این هفته نیز با ادامه موفقیت‌های خود به رکوردی دیگر دست یافت.

با توجه به اکران موفق این فیلم در سطح جهان، «جنگ ستارگان 7» با عبور از مرز یک میلیون‌ دلار در 12 روز، توانست به اولین فیلم تاریخ سینما مبدل شود که در این بازه زمانی به این رقم دست یافته است.

546 میلیون دلار از مجموع یک میلیارد دلار، مربوط به فروش این فیلم در دیگر کشورهای جهان بوده است. 330 میلیون دلار مربوط به قاره اروپا است که این رقم «جنگ ستارگان» را پس از «شبح جیمز باند» به دومین فیلم پرفروش سال جاری این قاره مبدل کرده است.

سینماهای کره، ژاپن، روسیه و کشورهای آمریکایی لاتین از جمله مکزیک و برزیل دیگر کشورهایی بودند که استقبال تماشاگران سینما در رکورد فروش «جنگ ستارگان» تاثیرگذار بود.

برای تولید «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» به کارگردانی جی‌.جی آبرامز حدود 200 میلیون دلار هزینه شده بود که با توجه به رقم فروش فعلی و عدم اکران فیلم جدید در هفته بعد، انتظار می‌رود این فیلم بتواند به فروش فراموش نشدنی در سینمای جهان دست پیدا کند.

مجموعه «جنگ ستارگان» فیلم‌های حماسی در ژانر اپرای فضایی هستند که اولین فیلم از این مجموعه سال 1977 به کارگردانی جرج لوکاس ساخته شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
جنگ ستارگان ک فعلا رکورد داخلی فروش توی آمریکا رو زده ولی با توجه به فروش کمش توی اکثر بازار های جهانی بعیده بتونه رکورد بیشتری رو بزنه الان که 1.78 میلیارد فروخته هنوز حدود یک میلیارد دلار دیگه تا آوتار فاصله داره
آخرین اخبار