تاکید معاون وزیر کشور بر قابلیت مدیران اجرایی در برگزاری انتخاباتی قانونمند

معاون سیاسی وزیر کشور بر اطمینان از میزان قابلیت مدیران اجرایی در برگزاری انتخاباتی قانونمند و بیطرفانه تاکید کرد.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در همایش مدیران کل سیاسی استانداری های سراسر کشور تاکید کرد: مدیران کل سیاسی استان ها باید با تجزیه و تحلیل عملکرد فرمانداران و بخشداران از رعایت قانون و توجه به اصل بی طرفی و اینکه آیا توانسته اند به موضوع انتخابات به عنوان یک وظیفه قانونی و شرعی پرداخته و رأی مردم را برای خود حق الناس بدانند اطمینان حاصل کنند؛ چرا که این اقدام کار بسیار حساس و مهمی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تعامل و ارتباط مداوم با فرمانداران، دریافت اطلاعات به روز از مناطق، انجام توصیه های لازم، نظارت بر عملکرد آنان برای کسب اطمینان از میزان قابلیت و توانمندی در مدیریت اجرایی انتخابات، برگزاری انتخاباتی قانون مند و بی طرفانه ضروری است و در این خصوص باید برنامه ریزی های لازم اندیشیده شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته وحدت به نقش مهم و تعیین کننده ادارات کل سیاسی استان ها در انتخابات و انتخاب مدیران محلی و قضاوت بر عملکرد آنان در مباحث انتخابات و تقسیمات کشوری تاکید کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهرستان ها به منظور اعمال سیاست های دولت و وزارت کشور عمل به قول و وعده های ریاست جمهوری در انتخابات است و امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

* حضور همه جناح های سیاسی در انتخابات افتخار دولت یازدهم است

دبیر ستاد انتخابات کشور هم حضور همه جناح های سیاسی در عرصه انتخابات را از افتخارات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: امروز این اطمینان در جامعه به دست آمده که رفتار صادقانه، رعایت و دقت نسبت به حقوق قانونی مردم موجبات حضور پرشور همه آحاد جامعه و جناح های سیاسی را در صحنه انتخابات به دنبال خواهد داشت.

علی پور علی مطلق با اشاره به افزایش شمار داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روند مثبت انتخابات موجبات اعتماد متقابل بین مردم و دولت را فراهم ساخته و این حضور بیانگر وجود نشاط سیاسی خوب و مطلوب در کشور است.

وی به همکاری مطلوب واحدهای صف و ستاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: میثاق ما از ابتدا استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها برای انتخابات بوده و است.

* احساس مردم از رعایت حقوق کاندیداها نشان دهنده امید در جامعه است

مدیر کل سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: از محاسن و علامات مثبت نشان دهنده عدالت، امید و نشاط در دولت این است که مردم احساس کنند حقوق همه کاندیداها رعایت و مورد توجه قرار گرفته است.

محمدامین رضا زاده افزایش حضور در مرحله ثبت نام را علامتی برای مشارکت بالای مردم در روز رأی گیری عنوان کرد و افزود: حضور افراد با گرایش های مختلف حزبی، جنسیت، سن و همچنین حضور بانوان و جوانان در نقش آفرینی انتخابات و اینکه مردم بدانند می توانند انتخاب بهتری را انجام دهند و رقابت وجود دارد، از دیگر علل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد بود.

* انجام تغییر در خطوط مرزی مانع رسیدن به افق بلند مدت کشور است

در عین حال مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری، انجام هرگونه تغییر و تحول در خطوط مرزی مناطق کشور را مانعی برای رسیدن به اهداف و افق بلند مدت در کشور دانست.

زهرا احمدی پور افزود: ملاحظات ما این است که این مناطق در کنار هم می توانند محلی برای اجرای سیاست های دولت باشند و بخش اعظم عدم رشد متعادل بین شهر و روستاها، نشان دهنده ناکارآمدی سیستم سکونتگاهی، بدون رعایت تعادل فضایی به نفع شهرها است که روستا ها را مورد هجوم خود قرار داده و چرخه تقسیمات کشوری را معیوب می سازد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.