بندرعباس؛

برگزار نخستین دوره مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور در سیریک

نخستین دوره مسابقات قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور در شهرستان سیریک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : این دوره از مسابقات با شرکت ۶۴ نخبه قرآنی روستاهای کشور در دو رشته  قرائت و حفظ ۲۰ جزء قرآن مجید برگزار می شود.

علیرضا درویش نژاد ترویج فرهنگ منور قرآنی در مناطق روستایی، شناسایی استعدادهای قرآنی روستاها و فراهم کردن زمینه رقابت و معرفی برترین ها به جامعه قرآنی را از اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی کانون های مساجد روستایی کشور برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت قرآنی جامعه بانوان استان هرمزگان افزود: رشته حفظ ۵ جزء ویژه خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای شهرستان های سیریک، میناب و جاسک برپایی نمایشگاه فعالیت های قرآنی روستاهای شهرستان سیریک در محل برگزاری مسابقات و تور دریایی و محفل انس با قرآن بر روی عرشه شناور در خور بین المللی آذینی در خلیج فارس را از  برنامه های جانبی این مسابقات عنوان کرد.

پهلوانی گفت: همزمان با برگزاری مسابقات، کارگاه آموزشی شیوه های نوین تدریس معارف دین ویژه معلمان شهرستان سیریک نیز با بهره گیری از اساتید مجرب برگزار می شود.

نخستین دوره مسابقات قرآن مساجد روستایی کشور ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی کانون موعود روستای روتان شهرستان سیریک برگزار می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.