حضور تاریخی ایران در اکسپو

برای اولین بار در طی برگزاری تاریخ 164 ساله اکسپوها معماری پاویون ایران موفق به کسب نشان نقره در اکسپو 2015 میلان شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نمايشگاههاي جهاني یا اکسپوها داراي سابقه ‌اي 164 ساله هستند كه در آنها آخرين دستاوردها و آفرينش‌هاي علمي و فرهنگي و صنعتي در معرض نمايش قرار می گیرد. این نمایشگاهها درطول دوره برگزاری و با توجه به عمومی یا تخصصی بودن آنها ( 90 تا 180 روز برگزاری )، تاثیر مثبتی بر شهر، منطقه و کشوری که این رویداد در آن اتفاق می افتد دارند.

 شهرهای میزبان به لطف این نمایشگاهها به یک نام تجاری تبدیل شده و ساختمانهای به یاد ماندنی نیز به دست می آورند. کشور ما برای نخستین بار در زمان امیر کبیر در اکسپوی لندن که در سال 1851 میلادی برگزار شد شرکت کرد. و از آنجا که امیر کبیر به توسعه صادرات ایران و رشد صنایع علاقه فراوانی داشت بر طبق اعلانی که در روزنامه وقایع اتفاقیه منتشر کرد از صاحبان صنایع دعوت کرد تا کالاهای خود را به نمایش بگذارند.

 بعد از آن هم کشور ما در اکسپوی 1867 پاریس، اکسپوی 1873 وین، اکسپوی 1900 پاریس،اکسپوی 1967 مونترال، اکسپوی 1993 تائجون، اکسپوی 1998 لیسبون، اکسپوی 2000 هانوفر، اکسپوی 2005 آیچی، اکسپوی 2010 شانگهای و اکسپوی 2015 میلان ، حضور فعالانه داشته است.

 در بین همه اکسپوهایی که در چند دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران در آنها مشارکت داشته است، غرفه ایران در اکسپوی میلان (2015) از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار بوده و به سبب طراحی زیبا و معماری منحصر به فرد و معرفی ویژگیهای هنری، فرهنگی، اقتصادی  و به طور کلی توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی نیرومند در منطقه و ایجاد تفاهم با جامعه بین المللی انعکاس بیشتری داشته و توجه بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کرد.

 ثمره تلاشهای بی شائبه ی مسئولان و دست اندرکاران در این پروژه ملی، کسب نشان نقره برای نخستین بار در طی برگزاری 164 ساله ی اکسپوها برای معماری پاویون ایران بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار